2013. május 23., csütörtök

Kajak-kenu országos maraton bajnokság


Nem vagyok nagy sportrajongó - igaz azonban, büszke sem vagyok erre. Ha mozogni akarok, akkor rendszerint gyalogolok, vagy kerékpározom. Természetesen nem versenyszerűen, csak amolyan kényelmes öregurasan. Egykor pingpongoztam is, de az már a múlté...
Nem meglepő, hogy elkerülte a figyelmemet az a többnapos rendezvény, amit a győri evezős pályán, valamint a csatlakó folyószakaszon rendeztek. 
Egy kedves fotós hölgyismerősöm hívta fel a figyelmemet a rendezvényre. Az első napot így már elszalasztottam, de jó fotótémák reményében a második napi versenyekre kilátogattam.
A folyó közepén lefelé, a szélén felfelé ....
Lelkes nap- és sportrajongó hölgy - sejtettem, hogy lesz itt téma!
Hangsúlyozottan fotótémák reményében, mert gyakorlatilag semmit nem tudtam a rendezvényről. Na, mondjuk annyit azért konyítok hozzá, hogy meg tudom különböztetni egymástól a kajakot és a kenut. Ha nem tévedek, a kajakban ül a versenyző, a kenuban térdel, egyik lábával... én se nem ülök, se nem térdelek ... gondolom, fejjel lefelé igencsak kényelmetlen lenne az evezés! ... mert hogy a "csónak" azonnal föl is fordulna, ha én megpróbálnék beleülni.... Maradok inkább a biztonságos parton!
Kajak páros
Kecses fotós - hát nem tiszta profi? Irigylem a fotózós technikáját....
Mondjuk, azért én is sportoltam azon a napon... gyalog mentem ki Adyvárosból a Mosoni-Dunához, ahol a versenyek zajlottak. Nem ám csak úgy lazán, hanem néhány kilós fotós válltáskát is cipeltem nehezékként.
A versenybíróság épülete
Versenyzők és szurkolók
Az egyik eredményhirdetés a sok közül
A verseny helyszíne számomra kaotikus állapotokat mutatott. Persze, nem az volt annak, aki tudta, mi történik ott... én csak azt láttam, hogy rengeteg az ember, de még annál is több mindenféle hajó mindenfelé... egy része a parton kocsikon, egy része a vízen. Ezekben gyerekek vagy felnőttek ültek, volt aki lefelé, volt aki felfelé evezett... halvány segédfogalmam nem volt arról, most éppen milyen futam zajlik éppen. Lassan aztán kiderült, hogy 5 km és 10 km távú versenyek zajlanak ... gyerek korosztályban, fiúk és lányok, felnőtt korosztályú versenyzők ... azt csak reméltem, ha én nem is, de a versenybíróság tudja, melyik hajó melyik futamban vesz részt, és hányadik a sorrendben a futamán belül!

Következzen néhány pillanatfelvétel a versenyzőkről!
Kenu páros
Teljes erőbedobás, igazi győzni akarás - hamisítatlan versenyszellem.
Kenu páros
Van. aki lefelé, van aki fölfelé a folyón, mások meg keresztbe .... :)
Erő és lendület...
Kajak páros
Hölgyversenyzők
Célközelben...
Utolsó erőbedobás
Nézelődtem, sokat fényképeztem... többet is tudtam volna, de tartottam tőlem, néhány jó erőben lévő fiatalúr nehezményezi, ha a legvonzóbb témák felé fordítom a kamerámat! A part ugyanis tele volt csinos, napozó bikinis ifjú hölgyekkel.... nem ritkán mellettük büszkén feszítő udvarlójukkal.

Mivel még ebéd előtt indultam otthonról, az idő meg csak múlt, késztetést éreztem a napi sportadagom második részének teljesítésére - tudniillik, hogy a nyakamban lógó nehezékkel együtt hazáig gyalogoljak.

Otthon aztán jólesően nyugtáztam, hogy ma is tettem valamit az egészségem megőrzéséért! (Gyalogoltam egy jó adagot) :-)

Legyen szép napotok!

http://w3.hdsnet.hu/szaboz/ 

Nincsenek megjegyzések: