2011. július 23., szombat

A csekk ... és hogy lesz ebből fotózás ...

Sárga csekket kaptam a minap a szolgáltatótól. Jól fölbosszantott, nem értem, miért küldözgeti, hisz a bankban megbízás van utalásra. De a bank és a szolgáltató valamiben nem tud megegyezni, ezért minden hónapban megkapom ezt az egyetlen csekket. Menni kell vele a postára, ott sorba állni, fizetni, meg odafigyelni, hogy mindezt el ne feledjem. A többi szolgáltatóval nincs gondom, de ezzel az eggyel van.
No de tegyük túl magunkat rajta. Fogtam a csekket, kistáskát és mentem a városba. Két nap folyamatos eső után végre száraz volt az aszfalt, jól esett járni egyet. Az égen volt annyi felhő, hogy bármikor leszakadhatott az ég, de bíztam abban, hogy megúszom az esőt.
A postán jó időben érkeztem, kevés volt az ügyfél. Mire ott végeztem, el is múlt a bosszúságom. Úgy gondoltam, sétálok egyet a belvárosban.
Amint végig értem a Baross-úton, és bepillantottam a Sarkantyú-közbe, máris késztetést éreztem arra, hogy kézbe vegyem a sétáló-fotómasinámat. Nem volt ideális fotózó idő, de mégis nagyon 
tetszett néhány részlet a sikátorban. Elkezdtem fotózni - máris tudtam, hogy nagy sétát fogok ma csinálni. Nézzük, mire jutottam:
Mivel nem sütött a nap, a teljes utca "árnyékban" volt. Nem ragyogtak a színek, de a látvány mégis megkapó volt. 
Nem egy művészi látvány az üzlet bejárata, de nagyon érdekes, figyelem-felkeltő. Persze, egy üzlet bejáratának éppen feltűnőnek kell lennie - és ez éppen olyan. Érdekesnek találtam, gondoltam egy fotót megér.
Az épületek belső udvarán is kis üzletek vannak. Érdemes egy pillantást vetni az udvarokra is. A régi építészeti stílusokról kapunk kis ízelítőt.
Itt is. Néhány emelet magasságát járhatnánk be - ha bemehetnénk a folyosókra.
A Sarkantyú-köz kijárata a Deák-út felé.
Ez már Győr egyik legszebb tere, a Bécsi kapu tér..Balra a Karmelita templom, tőlem jobbra a Káptalan domb feljárata található. Gyönyörű hely, milliószor láttam, százszor körbefotóztam, mégsem tudok úgy továbbmenni, hogy ne készítsek néhány képet. Persze, ha van nálam gép.
Ez már maga a Bécsi kapu tér. Egy hölgy a exponálás pillanatában belegyalogolt a képbe. Nem nagyon bánom, így kicsit mozgalmasabb lett a felvétel. Túl nagy mozgás nem volt, sokakat visszatartott az itt látható borús égbolt.
Csak pár méter séta, és máris a Kettes-hídra érünk. Ez a Rába folyó jobb oldali ága. Erről a hídról tárul szemünk elé Győr legszebb látványa éjjel-nappal. Éjszaka gyönyörű a várfalak kivilágítása.
Kedvencem a Rába folyó két ága által közrefogott Radó-sziget.  fiatalok is szeretik, szerelmesek romantikus találkahelye. Az előttem haladó pár fiú tagján egy rendkívűl különös szabású nadrág volt - kár, hogy a lényeg nem látszik eléggé.
Érdekes látvány, mindig elgondolkodtat. Világháborús emlékmű, tulajdonképpen nagyon szép és kifejező a szokásos nézetében. De a művész a "hátsó nézetet" is részletesen kidolgozta, ami eléggé szokatlan az ilyen célú emlékműveknél.
Nem egy nagy durranás ez a nézet. A zöld szín a kedvencem, megnyugtat, jó hatással van rám. Ezért ez a fotó.
Már a sziget másik oldalán járok.Szépnek találtam a fürdő kerítésén kúszó növények látványát.
A Püspökvár tornya, és a Bazilika tornya, rengeteg zöld körítéssel. Nem is tudok mit hozzáfűzni. Ezt látni kell.
A strand régi bejáratához érkeztem. Néhány méterre innen folyik össze a Rába folyó, és a Mosoni-Duna. Mögötte a Révfalui-híd látható.
Ez a látvány megunhatatlan. A nap szinte minden órájában a fényektől függően más és más képet mutat. Nagyon szeretek itt sétálni és nézelődni, és gyakran fotózni.
Az előző kép egy újabb változata.
Már a Karmelita templom felé tekintek. A látvány lenyűgöző. A vízen gyakran látni csónakokat, edzés közben sportolókat, vagy éppen vadkacsákat.
Utolérhetetlen látvány. A felhők nagy része gyorsan elvonult, szép kék égbolt alakult, felhőfoszlányokkal. A két torony nagyon szépen kiemelkedik a háttérből, miközben a szellő feszíti a nemzeti lobogót.
Ez az úgynevezett Ágyúk-tere. A várfal tövében el van helyezve egy csomó múlt századi hajóágyú. Főleg fiatalok látogatják, mert a várfal és a folyó között hosszú sétány és sok pad található.
Rálátás a Radó-szigetre. Jobbra I. István király szobra látható. 
Karmelita templom, Győr legszebb temploma. Uralja a Bécsi-kapu teret. Megkapó látvány.
Bécsi-kapu tér.
Fölmegyek a Káptalan-dombra. Jobb kéz felé esik még a feljárat aljában ez a szobor. A Vadász egy sebesült őzet, valamint egy íjpuskát tart a kezében. Illetve csak az íjpuska csonkját, mert vandál kezek letörtek róla mindent, amit csak tudtak.
Gondolkodom egy "Győri ablakok" sorozat készítésén. lehet, hogy megcsinálom, lehet, hogy nem. Az ablak alatt bejárati ajtó található, afölött pedig egy esőkivető. Nem kevés mondanivalóval.
Dolgozunk, dolgozunk.... na de így?
Múltbéli üzenet egy felújítás alatt álló ház udvarán.
És még egy ablak befejezés-képp.

Köszönet mindenkinek, aki végignézte.

13 megjegyzés:

Emszt Mihaly írta...

Élvezettel nézegettem a fotóidat, nagyrészt ismerem, de most jó volt felidézni a régi szép emlékeket. (egy aprócska megjegyzés, ami lehet, csak az én nézőkém hibája): kicsit nagyobbak a képek mint kellene (az arcképedet részben takarja).

Itt köszönöm a meghívást az új albumodba. Hétvégén, ha nem jön közbe semmi, meg is fogom nézni.

baráti üdvözlettel

Misi

Bandi írta...

Csak egy apróság, amit Sarkantyú köznek írsz az a Sarló köz, a Sarkantyú köz a Katalin kert utcája.
Amúgy szépek a képek!

üdv

Zsana írta...

Szia Zoli bácsi!!!

Jajj, de csodálatos fotók!!!! Nagyszerűek!!! És a felhős képek...fantasztikusak!!! Szép munka, és nagyon jó séta volt!!!!! Gratulálok!!! Élmény volt megnézni őket!!!

Zsana

Nádasdi Szabó Zoltán írta...

Köszönöm a látogatást, Misi, bandi és Zsani!

Bandi - igazad lehet a sikátor nevét illetően. De legalább az első 3 betűt eltaláltam! :-))))

Misi - Neked is igazad van! Sajnos, csak a bejegyzés elküldése után láttam, milyen nagyok lettek a képek. Beíráskor még szépen igazodott. Annyi előnye azért van, hogy jobban látszanak. Az én fizimiskámért meg nem kár, ha takarásba kerül!

Üdv Nektek! - és minden olvasónak...

Emszt Mihaly írta...

OK! de a fizimiskádon kívül az eddigi munkáid címei se nagyon olvashatók. Szerintem gyorsan át lehet méretezni a képeket, s maradna az eredeti állapot.
Időközben megnéztem a webalbumodat,ismét köszönöm a jelzést:)

üdv Misi

Meli írta...

Üdvözletem! Tetszett a blogbejegyzés, sok szép képpel! :)

Nádasdi Szabó Zoltán írta...

Köszönöm Misi, megnézem, mit lehetne tenni!

Köszönöm kedves Meli, remélem, gyakran ellátogatsz a blogomba! Kellemes vasárnapot!

Esztella írta...

Zoli!
Csak az első képpel van gond, de azért, olvasható a tartalom is. A képek pedig nagyszerűek! Ritka, hogy ilyen változatos égi jelenségben van része az embernek, egész sötét felhők, melyek nagyon szép fényeket tudnak varázsolni a fotókra és rövid időn belül a csodás kék ég a bárányfelhőkkel….. széppé tették az amúgy csodás tartalmat. Élvezetes séta volt.
Eszter

Nádasdi Szabó Zoltán írta...

Köszönöm kedves Eszter, megtisztel a véleményed. Nagyon remélem, a jövőben is gyakori látogatóm leszel!

Kellemes vasárnapot kívánok!

János írta...

Kedves Zoltán !
Te igazi lokálpatrióta vagy, mindent megörökítesz az utókornak.Nagyon jók a fényképek, mást is elolvastam,ha oda nem is írtam.János

Nádasdi Szabó Zoltán írta...

János, köszönöm az elismerést és a látogatást!

Márta néni azéris írta...

Tudom, régi bejegyzés, de most találtam rá.
A városotok gyönyörű, ehhez nem fér kétség.
De a katona az oroszlánnal szobor engem felháborít, mint mindig, ha katonát meztelenül látok ábrázolni, mert a katona meztelenül nem katona, csak egy férfi.
Még ennél is jobban haragszok a Borsó hegyi emlékműre, ahol a harmincegynehány K-for katonával a repülő leesett, és a szobron meztelen zuhanó férfi van. Hol volt ideje a szerencsétlennek levetkőzni, mikor zuhant velük a gép?!!!. Maga a férfitest ábrázolás ellen semmi kifogásom, csak ne lenne rajta a sisak.

Nádasdi Szabó Zoltán írta...

Kézcsókom, kedves Márta néni...
Megértem a felháborodásod, mástól is hallottam hasonló véleményt. Tudod, a "művészi szabadság" .. mi laikusok pedig nem azért vagyunk, hogy megértsük a művészeket, hanem hogy csodáljuk őket :-)))
Ennyi infót találtam - igaz, a kérdést nem válaszolja meg.
http://gyor.varosom.hu/portal/latnivalo/4380/I._vilaghaborus_hosi_emlekmu