2017. június 1., csütörtök

Bled

Azt gondolom, ilyen rövid címmel még nem írtam posztot 😀
Hogy most miért? Kicsit misztikus számomra ez a fogalom. Még a mai napig is, pedig már a maga valójában is találkoztam ezzel a csodálatos kis tóval és szigettel.
Több élménybeszámolómban említettem már, hogy lehetőségem van a Győri Fotóklub Egyesület rendezvényeit látogatni. Ott pedig rendszeresen tartanak képbírálatokat, ahol a tagok bemutathatják legújabb, és legjobbnak gondolt fotóikat. Aztán a klubzsűri vagy vagy jónak, vagy gyengének minősíti azokat.
Egy ilyen képbírálaton láttam fotót egy nagyon szép tavon álló kis szigetről. A sziget maga is egy kis mini-hegy benyomását keltette bennem, a tetején egy templommal. Ahogy a kép megjelent a vetítővásznon, kérdőn összesúgtak néhányan: "Bled?" Igen, az volt. Én nem tudtam róla semmit, de a szócska megmaradt az emlékezetemben.
Bled
Történt aztán, hogy egy napon újra átböngésztem az Abdai Vándorbot Egyesület programlistáját. Felfedeztem benne egy utat, amely "Szlovénia csodái" címmel hirdet egy három napos utat. Az első napon rögtön a Bledi tó nevezetességeihez! Azt hiszem, már "kasszazárás" után, némi kis protekcióval sikerült bejutnom az utazó csapatba.
Bled. Pletna (csónak)
Közel fél napos utazás után (pihenőkkel) érkeztünk meg a tóhoz. Legszívesebben kiugrottam volna már akkor a buszból, amikor a tóparti útra tért a buszunk. Lenyűgözött a látvány, ami a busz ablakán keresztül tárult elém.
A busz elment parkolóhelyet keresni, mi - a csapat - pedig nézelődtünk, és türelmesen vártuk, hogy a túravezetőnk kialkudjon egy elfogadható tarifát a csónakosokkal. 
Bled. Turisták a pletnában
Ha jól emlékszem, három csónakot töltött meg a kiránduló társaságunk. Indultunk a szigetre, és nézelődtünk körbe-körbe.
Bled. Vár.
Egyértelmű volt, hogy a számunkra rendelkezésre álló rövid idő alatt minden nevezetességet megnézni nem tudunk. Például azt a várat sem, ami a képemen látható...
Álljon itt saját fotók helyett egy link, ami röviden bemutatja a vár történetét...



Bled. Látvány a pletnából
Bled . Már közel a kis sziget
A csónak haladt velünk, egyre közelebb érkeztünk. Fura és csalóka a látvány. A tó körül magasodó hegyek miatt a méretarányok nem is igazán szembeszökőek.
Lépcső
A csónakkikötő a templomhoz vezető lépcső alján helyezkedik el. A lépcsősor 99 lépcsőből áll, és az a hiedelem fűződik hozzá, hogyha a templomba esküvőre érkező ifjú pár férfi tagja az ölében viszi fel a menyasszonyt a 99 lépcsőfokon, akkor a szerelmük örökké fog tartani.
A lépcső tetején
Fölballagtunk a lépcsőn. Ki előbb, ki később ért fel... volt, aki neki se vágott a meredélynek. Én voltam elég bátor, de a lépcső tetején hálát adtam a sorsnak, hogy nem itt házasodtam... 😅
Ifjú házasok
És milyen a véletlen.... a templomban éppen házasságkötési szertartás zajlott. Amint kiért a templom elé a pár, természetesen nagy fotózkodás kezdődött. Úgy tapasztaltam, több turistakép készült, mint hivatalos esküvői fotó! Annál is inkább, mert a férj jól láthatóan ázsiai származású férfi volt. Rögtön eszembe jutott, hogy Szlovákiában, Bajmóc várában pedig egy olyan esküvői párt láttunk, ahol a menyasszony volt jól láthatóan kínai, fehér férje mellett.
Várakozó pletnák
Sajnos, a templomba nem jutottam be fotózni. A továbbindulásig hátra lévő időben a tájat nézegettem és csodáltam, és reménykedtem, hogy valaha még visszajutok ide, és olyan nézetben is fotózhatom a szigetet, amely kompozíció a fotóklubban olyan nagyon tetszett.
Bled.
Vissza a partra
Letelt a sziget meglátogatására tervezett idő. A csónakosok már vártak bennünket... Sietniük kellett, hisz az "idő pénz" - nekik az az üzlet, ha mennél többet fordulhatnak naponta.
Mi jöttünk elfelé, mások akkor érkeztek. Egy turistacsoport rögtönzött hangversenyt adott nekünk... mintegy köszöntve bennünket, és azonnal elköszönve tőlünk! Nagyon szépen énekeltek, hatalmas tapsot kaptak tőlünk!
Kórus hangverseny
Még egy pillantás az éneklő turista-társakra, a "menyasszony cipelő" lépcsőre... és utaztunk tovább.

Még egy link, az enyémnél sokkal szebb beszámolóval:


Legyen szép napotok!

Nincsenek megjegyzések: