2013. március 9., szombat

Aszófői téltemető, Kövesdi romtemplom

Természetbarát ismerősök kezdeményezésére egy kisebb társaság összetalálkozott Aszófőn azzal a céllal, hogy az aszófői erdőben, egy kis patak folyását követő völgyben nyíló téltemető virágokat fotózzunk. kellemesen enyhe idő, és ragyogó napfény segítette a törekvésünket ezen a napon. Az erdei ösvény is elég jól felszáradt, jól járható volt, sáros út sem nehezítette a ténykedésünket.
Nem érkeztünk túl korán, de az erdei virágok szemszögéből nézve mégis csak az ébredezés időszaka volt.

Aszófő - Téltemető
Nagyon sok gyönyörű, sárga virágot találtunk a fák lombjai között átszűrődő fényben. A virágkehely még mindenhol zárva volt, de így is nagyon szép látványt nyújtott.

Igazi élmény volt válogatni a szebbnél szebb virágok között, és fotózni mindent, ami különösen tetszett. Szaporodtak is a felvételek mindegyikünk memória-kártyáján!

Ahogy meg-megállva, fényképezve és beszélgetve haladtunk előre az erdei ösvényen, a nem is egyre magasabbra emelkedett. Növekedett a virágokat érintő fény mennyisége, és egy picit talán még a levegő hőfoka is emelkedett.

Aszófő - Téltemető
Ennek hatására a szép sárga virágkelyhek egyre inkább kinyíltak, megmutatták teljes szépségüket. Ez bennünket is még jobb kedvre derített, és csak fokozta fotós jókedvünket, fotós tevékenységünket.

Aszófő - Téltemető és hóvirág
Ahogy még beljebb értünk az erdőben, megjelentek a hóvirágok is! nem nagy számban, de nagyon határozottan mutatták magukat; nekünk természetjáró fotósoknak pedig újabb inspirációt adott.

Patak sok kis mini vízeséssel
Növelte egyébként is jó közérzetünket, hogy egy nem is kicsi patak vízének csobogását is hallgathattuk fényképezés közben. A hihetetlen formákban kanyargó patak nagyon kellemes, üdítő látványt nyújtott. Néha szélesen elterült, máshol kis mini-vízesés törte meg a lassú csordogálást. Élmény volt nézni is, hallgatni is!

A tavasz zöld színei
Újabb téltemetők
Kinyílt virágkehely
Piros csészegomba
Más fotótémánk is akadt! Nagyon szép, élénkzöld mohával borított korhadó farönkök, csigaházak, érdekes (általam még soha nem látott) csészegombák látványa tette még érdekesebbé a fotózást!

Eltöltöttünk néhány órát az erdőben. Új ötletként felmerült, hogy a napból még hátra lévő időt töltsük el Tihanyban. El is indultunk a kocsik felé, amikor szemünkbe ötlött a falu temploma. A kérdésemre, hogy vajon van-e a templomban fotózásra érdemes műemlék, a helyet jobban ismerő barátoktól azt a javaslatot kaptuk, nézzük meg a kövesdi romtemplomot! Ez a hely Aszódhoz tartozik közigazgatásilag, és Tihany felé menet éppen útba esik.

Aszófő-Kövesd Romtemplom
Aszófő-Kövesd Romtemplom, forrás
Megálltunk a templomnál, körbejártuk a romokat, és a gyönyörű napsütésben sok fotót készítettünk.

Innen továbbhaladva Tihanyba mentünk - de az ott készült képeket majd a következő posztomban fogom bemutatni!

Legyen szép napotok!

Jenő írta...

Gyönyörűek a fotók, és nagyon jó a beszámoló!

Unknown írta...

Minden nagyon super. Kár az Aszód- elírásért.