2013. március 1., péntek

Sümegi vártúra


Van kedvetek körülnézni kissé Sümegen? Ha igen, meghívlak Benneteket: gyertek velem, nézzetek meg néhány fotót a várról, és az oda vezető útról. Úgy alakult, hogy ezen a napon sem tudtam sok időt tölteni a városban. Arra volt elég, hogy sétáljak egy rövidet, megnézzek és fotózzak két templomot, és megnézzem a várat. A templomokat most láttam először - most ezekről csak annyit mondok, hogy lenyűgözően szépek. Rövid idő múlva erre visszatérünk. Majd külön posztban. 
Ma egy rövid sétát teszünk a vár felé vezető úton, és fönt a várban is. Tudom, hogy a várat nagyon sokan ismerik, hisz igen népszerű turista-célpont a város és a vár. Ennek ellenére remélem, az én szemszögemből készült képek is megnyerik a tetszéseteket.
Sümeg - útban a vár felé
Várborozó és bormúzeum
Püspöki palota (itt működött a veszprémi püspökség egy ideig a török időkben)
Útban a vár felé
Kőhajító ostromgépek
A "török tábor"
Az új várvédők
Bejárat csapóhíddal
Belső panoráma
Bástya
Vármúzeum
Látvány a várból
Látvány a várból
Látvány a várból
Látvány a várból - távozáskor
Vároldal
Séta lefelé
Legyen szép napotok!


4 megjegyzés:

Jenő írta...

Nagyon szép volt a séta a várban!
Köszönöm Zoli, hogy megnézhettem!
Régen voltam a várban, azóta sokat fejlődött!

Extekergő írta...

Kellemes emlékeket idéz ez az album. Némileg változott a vár a táj, amióta ott jártam (tekeregtünk). 20 éve is van annak már! :) Akkor videóztam.
A Sümegi templom belsők is megérdemelnek pár képet. :)

Unknown írta...

Remek sorozat! Kiváló fotókkal...Itt még nem jártunk mi sem...

Pikola Zsuzsa - Podi - írta...

Élvezettel nézegettem fotóidat és a kísérő szöveggel teljes. A várból a városra nézve a makettek jutottak az eszembe. Mi is régen
jártunk itt, kedvet csináltál hozzá, hogy újra felfedezzük. Köszönöm!