2011. augusztus 18., csütörtök

Csallóközben már többedszer...

 - megjegyzem, nagy örömömre. Ma Vasvárról érkezett vendégeink voltak, akik már jó előre jelezték, hogy szeretnék újra megnézni a szlovákiai Bős mellett épült vízi erőművet. Két éve már jártunk ott, de nagyon kellemetlen, szeles idő volt akkor, nem igazán alkalmas időjárásban. Most szép idő volt, jó alkalom egy újabb kirándulásra. Leparkoltunk, és lassan kisétáltunk a kilátó toronyhoz. Feltűnt, hogy a zsilipkamrák egyik oldalánál sincsenek hajók vagy uszályok, holott korábbi tapasztalataim szerint szinte mindig van zsilipelésre váró jármű, vagy éppen zajlik az aktuális zsilipelés. Igaz, az alsó vízszinten nem túl messze tartózkodott két uszály. Furcsa volt, hogy hosszú időn át nem mozdultak - nem értettem, miért. Végül egy biztonsági embert megkérdeztem, mi az oka ennek a szokatlan helyzetnek. Tőle tudtam meg, hogy ma éjfélig mindenfajta hajóforgalom le van állítva. 
Ez kellemetlenül érintett minket, mert azt jelenti, hogy vendégeink már második alkalommal nem látnak semmit. Úgy döntöttem, hogy mégse vesszen kárba az út, elviszem vendégeimet és feleségemet a nagybodaki erdőbe a zárásokhoz, megmutatom nekik, hová szoktam jönni fotózni a Csallóközbe. Én nem akartam nagy fotózást rendezni, mert erről a területről sok fotóm van már, különböző évszakokból. Tervezek fotózást ide újra, de majd ősszel, olyan időszakban, amikor már a fák lombjai sárga, barna színekben pompázik majd.
Sétáltunk, beszélgettünk. De nem is én lennék én, ha képes lettem volna üres géppel hazajönni. Készítettem vizes képeket, fotóztam lepkét, virágot. Láttam hatalmas színes szitakötőket, de csak röptében - 4 fős kis csoportunk közeledtére az összes szitakötő fölröppent, nem kerülhettem fotóközelbe hozzájuk. Sajnos, a lepkés fotóimmal nem voltam megelégedve, mind egy szálig töröltem őket már idehaza. A virágos felvételek egy részének is ez lett a sorsa, ebből azért hagytam néhányat. 
Végülis a kirándulás fő célját nem érte el ugyan, mégsem lett haszontalan. Volt egy kellemes séta a rokonokkal, beszélgetés, és készült néhány új fotó is. Remélem, legközelebb több sikerrel járunk.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia Zoli !
Örülök,hogy Csallóköz így visszahúz :)
Gondolom a rokonokat és feleségedet is elbűvölte a táj .Ha ősszel jössz és úgy tervezel , hogy szombaton vagy vasárnap jössz , csatlakoznék hozzád ... persze csak ha nem fogok zavarni :)
Mi most nagy munkában vagyunk , külső falakat cseréltünk ... a 4. emeleten :/ . Persze nem az egyetlen lakók vagyunk , 7 lakásban van "háború sújtotta övezet" . Sajna még nem látom a végét , csak reménykedem, hogy 1 hónapon belül újra a saját ágyamban aludhatok majd ... egyenlőre csak por és kosz van a lakásban :(
A rokonoknak üzenem ,hogy nem sokról maradtak le ... én még soha nem tudtam kivárni, míg megtelik a kamra és ki vagy bemegy rajta a hajóforgalom :)))

Nádasdi Szabó Zoltán írta...

Szia, Rozika!

Külső falakat cseréltek?! Hogy lehet az ekkora munkát "túlélni"? Nálunk a panelban csak belső felújítás volt, de idegbajos lettem a végére! :-)

Nagyon örülök, ha az ősszel együtt fotózhatunk Csallóközben! Nagyon szeretem azt a tájat, bármikor szívesen megyek oda fotózni, vagy akár csak sétálgatni. Kérlek, írj nekem, ha kialakulnak az ősz színei, és egyeztetünk időpontot egy közös fotótúrára.
Az erőműnél a rokonokkal már a negyedik látogatásom volt, idén a második. Háromszor fotóztam is, kétszer komplett zsilipelést csónakokkal, szárnyashajóval és uszályokkal. Nagyon élveztem!

Dédelgetett tervem, hogy a dunacsúnyi vízkormányzó rendszert is megnézzem, ha turisták által látogatható.

Köszönöm, nagyon örülök, hogy jelentkeztél!