2015. április 16., csütörtök

Tavaszi séta

Gyönyörű idő volt, melegrekord döntögető hőmérséklet. Kicsit bosszús voltam ugyan reggeltől délig, rajtam kívülálló okok miatt ugyanis itthon kellett maradnom. Aztán meguntam a dolgot, "kitérő" módon megoldottam az ügyet, így aztán ebéd után sétálni indulhattam a városba.
Természetesen fényképező géppel. Ezúttal nem az utazó-zoom obimat vittem magammal, hanem egy fix 50 mm gyújtótávú, 1.8 fényerejű lencsét. Próbának szántam ezt az utat, kíváncsi voltam rá, milyen az, ha nem áll rendelkezésemre egy nagylátószögtől kisteléig állítható (18 - 105 mm) zoom objektív. Nem utolsó sorban a nagy fényerő, és a (talán) jobb minőségű képek előnyeiről is szerettem volna bizonyosságot szerezni.
Make-Up
Rögtön a sétám elején találkoztam ezzel a bohócruhás alakkal. Éppen a maszkját festette.... megengedte, hogy fotózzam közben, így zavartalanul készíthettem róla néhány felvételt.
Jedlik Ányos emlékére
Sokan tudják, hogy a szénsavas szódavizet Jedlik Ányos győri bencés paptanár találta ki. Ennek a ténynek állít emléket egy hatalmas szódásüveg. A győri fotósok és turisták kedvenc pihenő és szomjoltó helye nyaranta.
Felirat hozzáadása
Nem messze a szódás emlékműtől egy késes- és műköszörűs kisiparos igazán dekoratív üzlete áll. Látványos a portál, ez is igazi fotós csemege.
Kép a fenti üzlet ajtaján
Győr
Mint már többször korábban is, a győri utcát akartam fotózni első sorban. Szerintem nagyon szép és látványos a város, jó időben mozgalmas élet folyik itt, van mit fotózni a kíváncsi turistáknak.
Győr egyik jelképe a Vaskakas
Magyarországon nyilván sokan ismerik a győri vaskakas legendáját. Anno a török hadak annyira elbizakodottak voltak a győri vár elfoglalása után, hogy azt mondták: a magyarok csak akkor foglalják vissza a várat, ha a torony tetején megszólal a vaskakas! Nos, néhány év múlva egy kis furfanggal meg is szólaltatták a magyar és osztrák/német ostromlók a "vaskakast"! A törökök ettől úgy megijedtek, hogy szanaszét futottak... :-)
Győri Bazilika
Az objektívemet templomi körülmények között, vaku nélkül, kézből is ki akartam próbálni. Az első néhány képet a Bazilikában készítettem. Sajnos, ISO 100-nál, vaku és állvány nélkül az 1.8 fényerő is kevésnek bizonyult. A fenti képen a "Vérrel könnyező Szűz Mária" kegykép látható.
Oltár a Bazilika egyik kápolnájában
Karmelita
Szerintem Győr legszebb (de nem a legnagyobb) temploma a Karmelita templom. A belső kialakítása egyszerűen csodálatos, nincs erre jobb kifejezés. Van benne egy Lorettói kápolna is.... ezt szerettem volna ezúttal fotózni. Sajnos, nem tehettem, mert épp litánia folyt benne ottjártamkor.
Karmelita
Nem ismerem a kép történetét, de nagyon szép! Több hasonló, egyedi kialakítású kép és szobor található a templomban.
Karmelita
Fekete Mária kép. Különleges, szokatlan.... legalábbis nekem. Aki nálam jobban ismeri az egyház történetét, az nyilván többet tudhat a fekete színezetű Mária-képek eredetéről.
Kupola
A templom kupolája megindítóan szép. Sajnos, a nálam lévő objektívvel csak ekkora részt tudtam befogni. Vissza kell mennem nagylátószögű objektívvel is!
A kupola egyetlen szelete.
Utcakép
Újra az utcán járok. A sétáló utcán található ez a csónakos fiút ábrázoló szobor. Millió kép készült már róla, mindenki próbál valami egyedi nézetet találni magának a szobor körül. Kivéve azokat, akik mobillal fotózzák...
Tablók
Nézegettem előre, oldalra, hátra... kerestem, mi fog meg az utcai látnivalók közül. Ez a kirakat megragadta a figyelmemet...
Óra-ékszer
Mint ahogy ez a kirakat is. jól mutat, dekoratív...
Utcakép
És megint a szomorú bohóc... vele kezdtem, vele zárom a posztomat. Valóban, volt oka a szomorkodásra, nem nagyon ment az üzlet :-( Hát nem szomorú?

Legyen szép napotok...






Nincsenek megjegyzések: