2015. április 9., csütörtök

Húsvét-hétfő Hollókőn

Az idei Húsvét-hétfőt nem számítva 2006-ban jártam utoljára Hollókőn. Vannak fotóim arról a kirándulásról is... néha rá is pillantok a laptopomon tárolt albumra. Közben arra gondolok, jó lenne ide visszamenni! Láttam ugyanis akkor egyetlen "asszonyságot" helyi népviseletben. Szépséghiba, hogy későn pillantottam meg. Mire eszméltem, és kaptam a fotómasinám után, már el is viharzott mellettem. Egyetlen képet tudtam készíteni róla, azt is hátulnézetben! :-) Az öltözete így is nagyon szép volt... Azóta van/volt bennem nem kicsi késztetés, hogy népviseleteket fotózzak Hollókőn.
Nagy örömmel fedeztem fel az Abdán működő Vándorbot Egyesület idei utazási programjában a Húsvét hétfői locsolós programot! Azonnal jelentkeztem az utazásra, kicsit izgulva, hogy bármi akadály közbe ne jöjjön... Az más dolog, hogy kis híján jött... Nem részletezem, elég annyi, hogy fájós lábbal jártam végig nem egyszer Hollókő-Ófalu köves utcáit.
De a mai nap nem panasznap! Nézzük, mit fotóztam! Mondjuk úgy, egy részét, mert reményeim szerint a mai posztnak lesz folytatása is.
Népviseletes bábu
Hollókő a Világörökség része, építészeti kultúrájának, kézművességének, népviseletének - és talán sok más egyébnek is - köszönhetően. Rögtön a műemlék utcák elején kis népviseletes bábu köszönti az ide érkezőket.
Hungary - Hollókő
Amire Győrből Hollókőre érkeztünk, az Ófaluban (valamikor skanzenként emlegették, nem tudom, használják-e még ezt a kifejezést) már annyi volt az ember, hogy ki lehetett volna tenni a "Megtelt" táblát.
Hungary - Hollókő
Alig pár pillanat múlva meg is láttunk egy néptánc csoportot, az egész nap zajló műsor, hagyományokat felelevenítő bemutatók résztvevőinek egy csoportját.
Hungary - Hollókő
Hungary - Hollókő
Készülődés az első bemutatóra. Megbeszélés, programegyeztetés a rendezőkkel. Itt már szorgalmasan fotózott mindenki! 
Hungary - Hollókő
Szeretek portrét fényképezni. Nem műtermi képeket, az más műfaj. Pillanatfelvételeket, élőképeket, a körülöttem zajló események jellegzetes arcait.
Hungary - Hollókő
Árvalányhaj. Kalap mellé tűzve nagyon régen láttam ilyet utoljára.
Hungary - Hollókő
Mivel a Húsvét-hétfő a lányok ünnepélyes meglocsolásáról szól, természetesen ilyenkor övék a főszerep. Természetes tehát, hogy a megjelenésük különös figyelmet keltett. Csinosak voltak, vidámak, üdék, ahogy illik!
Hungary - Hollókő
Egy kis "csajos" játék, egymás szórakoztatására, a várakozás alatt.
Hungary - Hollókő
Az utánpótlás. Egy ház verandájáról nézték a műsor előkészületeit. Később aztán ők is bekapcsolódtak, nem is kicsi szerep jutott nekik!
Hungary - Hollókő
Szervezkednek a fiúk, taktikai megbeszélést tartanak! Fontos is a pontos stratégia, hisz komoly tétje van a sikeres ténykedésnek!
Hungary - Hollókő
Jóképű fiatalemberek - nem csoda, hogy a lányok is szívesen álltak (később) a hideg vízzel teli vödrök elé! :-)
Hungary - Hollókő
Hímzett ing, hímzett szalag a kalapon.... ahogy kell!
Hungary - Hollókő
Sajnos, nem volt V.I.P. helyem a fotózáshoz, így aztán csak azt tudtam képre venni, ami elém került. Volt úgy, hogy szemből, volt úgy, hogy hátulról. De szép így is, nem igaz?
Hungary - Hollókő
Egy igazán bájos táncos lány (erősen amatőr) portré-fotója.

Hungary - Hollókő
Csoda-e, ha valaki mindig forgolódott körülötte? .-)

Hungary - Hollókő
Közben megindultak a várakozó fiúk a vizes-vödrökkel. Ez a hölgy kapott is rendesen, mint a képen is látható! Elázott a szép ruha, ő pedig itt vacog a hidegben!
Hungary - Hollókő
Nem csak ímmel-ámmal ment ám a játék! Ömlött a víz, és csurgott le a ruhán rendesen!
Hungary - Hollókő
De nincs ám harag, csupa mosoly minden lány arca!
Hungary - Hollókő
Huncut szemek, ezek nem is tudnak haragudni! Persze, hogy nem, tudják, még a hideg zuhét is csupa szeretetből kapják!
Hungary - Hollókő
Hungary - Hollókő
Kicsi fiúnak kicsi "vödör" dukál, de ők sem maradnak ki a játékból! Hihetetlen örömmel és jókedvvel öntözték a vizet a nagylányokra... azt látni kellett volna, hogy a nagylányok milyen szeretettel néztek rájuk.
Hungary - Hollókő
Huncut csibészek ezek a fiúk! (Persze, a nagyfiúk "tanították" őket!)
Hungary - Hollókő
Aztán beindult a "gőzhenger"! Megindult a legénycsapat! Volt futás, sivalkodás a lányok részéről! A legények meg utánuk, amíg csak tartott a víz a vödrökben!
Hungary - Hollókő
Nagyfiúk, kisfiúk a jól végzett "munka" után.
Hungary - Hollókő
Aztán még egy forduló! Nehogy kimaradjon valamelyik szépleány!

Hungary - Hollókő
A Mester, és a tanítványok
Hungary - Hollókő
A locsolást, "termékenységhozó áldást" illik megköszönni. A legények jutalma a hímes tojás, a lányok máris hozzák a legényeknek. (Ezúttal csokitojást)
Hungary - Hollókő
És íme, a jutalom!

Első részletnek ennyi... mint sok más amatőr, én sem - vagy csak alig - vagyok szelektálni a képeim között, szívem szerint feltölteném valamennyit. De nem lehet, tudom, többeknek már ez is sok, unalmas. de azért majd hozok még....

Legyen szép napotok, gyertek vissza később is!

Nincsenek megjegyzések: