2014. augusztus 6., szerda

Fekete hattyú (Cygnus atratus) és mások...

Wikipédia: "A fekete hattyú (Cygnus atratus) a madarak osztályának a lúdalakúak (Anseriformes) rendjébe, ezen belül a récefélék (Anatidae) családjába tartozó faj."

Magyarországon ritkán előforduló madár. Úgy tudom, nálunk csak állatkertekben él.
Nem túl rég a győri állatkert (ZOO) állományából egy hattyúpárt, és más vízimadarakat (pl. fütyülő lúd) telepítettek Adyváros kerület víztározó tavára. Az eseménynek hamar híre ment. Kíváncsi városlakók és amatőr fotósok járják a tó körüli parkot, tavat körbeölelő sétányt. 
Én véletlenül jártam akkor a közelben, és nagy megdöbbenésemre láttam meg a tó vízén az egyik hattyút, és más, eddig nem látott madarakat. Persze, azonnal a tó körül csoportosuló emberekhez csatlakoztam, így láthattam az utolsó madarak vízre bocsátását. Kérdeztem is az állatkert emberétől,  miért csak egy hattyút hoztak, miért nem egy párt. Ő mondta, párban vannak, csak az egyik madár kissé pánikba esett a rátörő nagy szabadságtól, és elbújt a nádasban.
Ekkor csak egy pici kompakt fényképezőgép volt nálam. Készítettem néhány képet, de csak azért, ha már úgyis ott vagyok... Tudtam, hogy vissza fogok menni komolyabb felszereléssel. De amiatt igencsak izgultam, meg ne szökjenek addigra reménybeli modelljeim!
Nem szöktek meg, pedig jópár nap elmúltával tudtam csak fotózni. Erősen felhős, felhőkön átszűrődő szórt fényben fényképeztem. 
A képek egy részén a szemközti házfalon elhelyezett piros óriásplakát, valamint a környezet zöld színének visszatükröződése érdekes hatásokat okozott! :)
Győr Adyvárosi tó madarai
Győr Adyvárosi tó madarai
Győr Adyvárosi tó madarai - hattyúpár
Győr Adyvárosi tó madarai - hattyúpár
Győr Adyvárosi tó madarai - hattyúpár
Győr Adyvárosi tó madarai
Győr Adyvárosi tó madarai
Győr Adyvárosi tó madarai
Győr Adyvárosi tó madarai
Győr Adyvárosi tó madarai - hattyúpár
Győr Adyvárosi tó madarai - hattyúpár
Győr Adyvárosi tó madarai
Győr Adyvárosi tó madarai  - hattyúpár
Győr Adyvárosi tó madarai - hattyúpár
Remélem, kedvelt madaraink hosszú ideig a tó lakói lesznek, és örvendeztetnek bennünket a maguk látványával. Én mindenesetre aggódom értük, mert a tó partjára rendszeresen kitelepedik néhány horgász, pedig a tóban nincs is hal (állítólag). A madarakkal viszont előfordulhat, hogy bekapják és lenyelik a nemlétező halaknak szánt csalikat, a horoggal együtt. Ha ez előfordul, az egészen biztosan a szerencsétlen madár életének a végét jelenti.
Jó lenne, ha illetékesek is gondolnának erre, és megelőző intézkedéseket hoznának!

Szép napot minden olvasómnak!

1 megjegyzés:

Miriam Papp írta...

Kedves Zoltán, érdekes és ígényes beszámoló, mint mindig és a felvételek is kitünöek. Köszönöm a megosztást :)