2014. augusztus 3., vasárnap

Szombathely - Kámoni arborétum

Szülőfalum mellett két város van, melyek meghatározó jelentőségűek az életemben. Elsősorban Győr, ahol már közel 50 éve élek... a másik pedig Szombathely. Szombathelyen jártam középiskolába, kollégiumban éltem 14 éves koromtól kezdve négy évig. Itt élt később három testvérem, itt nyugszik Édesanyám. Évente több alkalommal is járok itt - bár ezek az alkalmak kevés kivétellel családi találkozással szoktak telni.
Van a városban egy nagy arborétum. Kollégista koromban jártam benne, és egy alkalommal később, akkor már kicsi lányaimmal együtt. Aztán hosszú szünet, annak ellenére, hogy mindig a fejemben motoszkált, hogy el kell ide mennem.
Nyugdíjas vagyok, időm rengeteg... túrázni is szeretek, a fotózás pedig egyenesen szenvedélyem. Turista fotós vagyok, amerre járok, nálam a gép, és fényképezem, ami tetszik. Haszna ugyan nincs, de kitölti az időmet, és valamennyire "életben tartja" a szellemet.
A "baj" csak annyi ezzel, hogy ha valahol nagyon jól érzem magam, valami nagyon szép helyen járok, akkor annyit "szól" a kezemben a fotómasina, hogy filmet lehetne csinálni az elexponált képekből. Otthon aztán nagy a gond a számítógép előtt: mi maradjon meg, mi menjen a süllyesztőbe, és sok rontott képből hogy varázsoljak elfogadhatót, ha mindenképpen meg szeretném tartani egyiket-másikat.
Mint mondtam, időm rengeteg! Feleségem eleinte bosszankodott, aztán megszokta, ma már oda se igen figyel, amikor reggel bejelentem, hogy aznap merre megyek kirándulni. Fél napra, egész napra, attól függően, mekkora a távolság.
Így volt ez az elmúlt nap is. Reggel azzal ébredtem, hogy menni kéne valahová. De hová? A közeli környéket elég jól bejártam, nem igazán vonzott itt semmi. Aztán bevillant: a Kámoni arborétum! Ez az! Bár az arborétumok nem éppen a kánikula közepén szokták legszebb arcukat mutatni, de én most Szombathelyre kívánkoztam. Gyorsan menetrend ellenőrzés, és már pakoltam is a hátizsákomba a fotós kellékeket. Két tükrös gép, egy szuper kompakt - mindegyiknek megvan a maga szerepe. Tartalék akkumulátorok, monopod, színszűrők, palack víz - és mentem a vasútállomásra. Kaját nem vittem, túra közben ritkán eszem. Legfeljebb helyben vásárolok valamit, ha muszáj.
Út közben még átgondoltam a hátizsákom tartalmát, meg van-e minden, amire szükségem lehet. Aztán jót nevettem magamban, amikor eszembe jutott, hogy a kis "iratcuccos" táskámban is van egy kis kompakt - az a gép, ami mindig velem van, bárhová megyek. Ártani nem árt - gondoltam, négy darab gép csak elég lesz egy napra! 
Megérkeztem Szombathelyre.
Colonia Claudia Sabariensum - Szombathely
Szerencsére, a helyi autóbuszok pályaudvara éppen a vasúti pályaudvar előtt van. Az arborétumhoz az 1-es számú járat megy, a 3-as buszállásról indul. Vezetőnél váltva 350 Ft a buszjegy. Buszban van utastájékoztató rendszer. (Azok kedvéért írom, akik kedvet kapnak egy arborétum-látogatásra)

Az arborétumba belépve máris nagyon kellemes benyomások értek. Hatalmas fák, gyönyörű zöld minden! A virágok túlnyomó részt már elnyíltak, de ezzel együtt is sok a szépség, a látnivaló. Egymást érik a különleges fák. Sok kis tábla magyarázza a laikus látogatónak, mit lát... a tájékoztatásra igazán nem lehet panasz!
Fotóapparátjaimat kéz alá helyeztem, és próbáltam felváltva használni őket, a rajzuk lévő objektívnak megfelelően. Kb. negyed óra múltán aztán össze is pakoltam mindent, vissza a hátizsákba, egyetlen gép kivételével. Ezen egy Nikkor 18-105-ös objektív volt. Jó kis utazózoom, a legtöbb feladatra alkalmas. Az arborétumban szinte minden képem ezzel készült.

A blogposzt megírása előtt azt terveztem, hogy bemutatok 10-12 felvételt. De a válogatás alatt egyszerűen nem volt szívem kihagyni annyi képet, ami ehhez szükséges lett volna. Végül azt a megoldást választottam, hogy mégis csinálok albumot a G+ra, aztán végignézheti az oda tett képeket, akinek ehhez kedve van.

Jöjjenek a képek:
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Hungary - Szombathely - arborétum
Itt megállok, úgyis unja már mindenki, gondolom.
Szombathelytől bég nem búcsúzunk ezzel! Ellátogattam a csónakázó tóhoz, végiggyalogoltam a középiskolás koromban oly sokszor megjárt utak egy részét. Bementem a Bazilikába, és a város főterén hagytam abba a fényképezést.

Folytatása következik....

Szép napot Nektek!

Nincsenek megjegyzések: