2014. február 11., kedd

Porcelánboltban

Néhány napja írtam arról, hogy egy "nekifutásra" három olyan helyet is meglátogattam, ahol szívesen elidőztem annyi ideig, ameddig illik... Első helyszín a Patika-múzeum, második a Babakiállítás a Zichy-palotában, a harmadik pedig a mesésen szép herendi porcelánok boltja. Ez utóbbi nem kiállító hely, hanem kereskedelmi egység, mégis szívesen fogadják azt a látogatót is, aki nem feltétlenül vásárlási szándékkal érkezik.
Jártam már ebben az üzletben, akkor fényképező gép nélkül. Ezúttal azzal a kéréssel léptem be az üzletbe, hogy szeretnék újra nézelődni, és ha szabad, fényképezni.
Az én konyhám - akarom mondani a feleségem konyhája - nem herendi étkészlettel van felszerelve - sajnos. Nem marad más hátra, mint hogy kirakat mögött, vagy vitrinben nézegessem ezeket a finom tárgyakat, csodáljam a ügyes női kezek által festett virágokat, egyéb motívumokat. Emlékszem, általános iskolás voltam, amikor tanulmányi kirándulás alkalmával járt az osztályunk Herenden, az akkori porcelán gyárban. Háááát, nem tegnap volt... Három vagy négy éve Hollóházán kirándultam, és ott is megnéztem a porcelán gyár kiállító termét. Sokat fotóztam ott is, Google+ (Picasa) képtáramban látható most is néhány fotó.

A herendi üzlet barátságos tulajdonosától kaptam egy prospektust, és biztatást, hogy ha módom lesz rá, látogassam meg újra a herendi gyárat. Könnyű szívvel megígértem, és meg is teszem.... :-)

Fotóim vakufényben készültek, a szűkös hely miatt pedig nagy a perspektíva hiba. Úgy döntöttem, hagyom úgy, ahogy a fényképező gép látta a témát. Biztosan tudom, ha próbálom a párhuzamosok összetartását, vagy görbületi eltéréseket kiigazítani, csak még zavaróbbak lennének ezek a hibák.

Íme a herendi szépség néhány turista-fotón:
Herendi-porcelán bolt Győrben
Herendi-porcelán bolt Győrben
Herendi-porcelán bolt Győrben
Herendi-porcelán bolt Győrben
Herendi-porcelán bolt Győrben
Herendi-porcelán bolt Győrben
Herendi-porcelán bolt Győrben
Herendi-porcelán bolt Győrben
Herendi-porcelán bolt Győrben
Herendi-porcelán bolt Győrben
Ha tetszett, amit eddig bemutattam, akkor nézzétek meg a Győr blog albumomat a képtárban. Még egy csomó képet láthattok ott is a Széchenyi-téri üzlet árukészletéből! Milliós értékű darabokat is!
Szép napot kívánok kedves látogatóimnak.

2 megjegyzés:

Jenő írta...

Szokás szerint itt is nagyon szép fotókat készítettél Zoli!

Unknown írta...

Szívesen olvasnék tőled pl a Hollóháziról is egy hasonló beszámolót. Szerintem az is nagyon szép és különleges. Az oldalukon http://www.hollohazi.hu/ meg tudod nézni, pontosan hol a gyár, és a múzeum, fent van a nyitva tartás is :) Remélem készül majd egy bejegyzés belőle.