2011. július 27., szerda

Hasznosat a kellemessel...

Már megint napokig esett az eső, hideg volt, mint ha nem is nyár lenne. Ez a magából kifordult időjárás úgy hatott rám, hogy én is "kifordultam" magamból - fájt a fejem, nappal is álmos voltam, nem volt kedvem bármit is csinálni. Na de ma! Nagy örömömre az éjszaka már nem esett az eső, nyugati irányból reggel hamarosan oszlani kezdett a felhőzet. Ahogy tisztult az ég, úgy jött meg a hangulatom, és támadt fel az életkedvem. Délelőtt barkácsoltam (hasznos tevékenységet végeztem!). Délre felmelegedett a levegő, szinte pillanatok alatt tért vissza a kánikula. Végre ki lehet menni a lakásból! Igen ám, de hová menjek - szigorúan csak testmozgás céljából, egészségügyileg! - és mit tegyek közben?
Ezúttal nem sétálni indultam, hanem kerékpárra ültem. Kicsit más, mint a séta, kicsit több izmot mozgat. Erre is szükség van. Ez a dolog hasznos része. Mi a kellemes? Lehet tippelni, ha rólam van szó ................. ez itt a tippek helye. Bingó! Nyert süllyedt, mindenki kitalálta - fényképezni indulok.
Előtte már gondolkodtam azon, milyen témában kellene kicsit újat, kicsit mást fotózni, mint az eddigiek. Gondoltam arra, hogy Győr hídjairól kellene egy sorozatot készíteni. Tele van a város folyókkal, törvényszerű, hogy híd is sok van. Régi is, új is. Folyami híd, vasúti felüljáró, autópálya csomópontok, stb. Másik téma, ami műszaki érdeklődésű férfi(?)emberként (feleségem már régóta kétségbe vonja) érdekel, a vasút. Azon belül elsősorban a mozdonyok - kész műszaki csoda mindegyik.
Hidat fényképezni önmagában nem túl érdekes dolog. Persze, lehet, hogy ha már ott tartunk, felfedezünk benne valami érdekességet, valami pluszt, ami érdekessé teszi. Mozdonyt fényképezni sem nagy durranás, ha az bent áll a pályaudvaron, éppen csak rá kell "durrantani".
Mi van, ha összekombinálom a két témát? Akkor fényképezek mozdonyt, vonatot, amikor az éppen áthalad egy vasúti hídon. Abban már van lendület, dinamika, az eddig megszokott sablonoktól eltérő nézet. Gondolom én. Nos, hát akkor nézzük, igazam van-e.
Nem túl fárasztó kerékpározás után kiértem a város szélére, ahol a Rába folyó fölött egymáshoz közel helyezkedik el egy dupla, és egy szimpla sínpárt áteresztő vasúti híd. Hegyeshalom felé, Sopron felé, és ki tudja még merre ágaznak el a sínek a hídon túl. "Leparkoltam", beélesítettem a fotóapparátomat, és vártam, hogy helyembe jöjjön a téma. Jöttek is szépen sorjában. Lőttem, amire lehetett, arra is, amire nem - ezeket a fotókat aztán törölni kellett. Mutatok néhányat, lássátok, mire jutottam a nagy ötletemmel!
Ez a távolba vesző kis csoda az úgynevezett "Szili". V43 Típusjellel ismert. Német konstrukció, de az első 7 darab után már a GANZ-MÁVAG gyártotta a magyar vasút részére. Internetes forrás szerint 372 darab készült belőle 1963 és 1982 között.
Ez nem éppen mozdony, hanem egy vasúti daru! Az egyik hidat éppen felújítják, ez a daru pedig a felújítási munkában működik közre.
V63 típusszámú Gigant fantázianevű villanymozdony. Magyar gyártmány, 1975 és 1988 között gyártották.
Ugyanaz a Gigant, kicsit nagyobb méretben. Kolosszális remekmű, sugárzik belőle az erő, az energia!
Siemens szerelvény, kicsit távolról.
Itt már olyan kompozíciót látunk, ami miatt tulajdonképpen fotózni jöttem. A képen egy GySEV szerelvényt látunk, Siemens AG.  Taurus mozdonnyal. A mozdonyt 2002 óta gyártják, korszerű konstrukció.
Rail Jet szerelvény távlati képe, a párhuzamos híd közepén.
Mint a villám, jött, és már el is tűnt ez a fekete színű Taurus által húzott teherszerelvény. Sajnos, a mozdonyon semmilyen azonosító jelet nem tudtam beazonosítani. Kár érte!
Újabb szerelvényre várva vessünk egy pillantást a Rába folyóra. Itt érkezik meg Győrbe, éri el a város szélét.
Még egy Taurus - nemsokára befut a győri pályaudvarra
MÁV-Cargo Taurus indul kifelé Győrből
Rail Jet érkezik...
Itt pedig egy ifjú vonatrajongó játszik "sihahát" nagymamával-nagypapával. Egymás mellé állította a nagyszülőket, sorompót kellett csinálni a kezükkel, ő pedig nagy sihahával szaladt feléjük, át a "sorompó" alatt. Úgy látszik, az utánpótlás biztosítva van!

Nincsenek megjegyzések: