2011. július 18., hétfő

Fotópiknik, és más programok....2011.07.17.

Nagy (fotós) tervekkel vártam a mai napot. A Győri Nyár rendezvény-naptára szerint ma török kori emlékműsorok lesznek a városban Győr török megszállására emlékezve, régiségvásár lesz a piactéren, ma kerül sor a hagyományos Radó-téri fotópiknikre, és fellép egyik kedvelt győri zenekar, a Friends Big Band ugyancsak a Radó téren, a zenepavilonban. Ez egy műkedvelő fotós számára nagyon csábító program, sok fotózási lehetőséggel! Arra is számítottam, hogy mint korábban minden évben, találkozom fotós ismerősökkel is a Pikniken.
Mint lenni szokott, egy dolog, hogy mit tervez az ember, és egy másik, hogy mit tud megvalósítani az elképzeléseiből. Már reggel okozott egy kis zavart, hogy az egyik újság szerint az új piactéren lesz a régiségvásár, a másik szerint pedig a régi korcsolyapályán.- nem éppen egymás mellett van a két helyszín - akkor merre is induljak?
Az idő meg csak múlt, ahogy magammal tanakodtam - végül úgy döntöttem, a belvárosba megyek előbb. A terv az volt, hogy megnézzem, mire lehet számítani a "török" rendezvényeken. Egy pillanat alatt megállapítottam, hogy a "felhozatal" túl vérszegény, itt fotózás nem lesz. Megjegyzem, ez vasárnap délelőtt volt, ezerrel sütött nap, dühöngött a kánikula. Lehet, hogy délutánra már mozgalmasabb volt a dolog, több volt az élet a Széchenyi-téren.
Nos, akkor irány a Radó! Előbb a jobb oldali részre fordultam be, hogy lássam, hogy néz ki a Vénusz szobor környéke. Nekem ez a szobor nagyon tetszik, sok fotós kedvelt témája. Ugyanakkor nagyon nehéz jól fényképezni, mert a szobor maga majdnem-fehér márványból készült, mellette valóságos színorgiát képező virágok sokasága van, mögötte pedig sötét tónusú fák lombjai. A képen ezért hatalmas kontraszt-különbségek vannak. A gép fénymérője a leggyakoribb (átlag fényérték) beállítás mellett úgy "kiégeti" a szobrot, hogy csak egy fehér pacni látszik belőle (figyelem, műkedvelőkről beszélek, nem képzett fotósokról!). Kipróbáltam, mi az eredmény ilyen beállítás mellett, tudom. Igaz, a környezet, virágok, a fák zöldje mind nagyon szép volt. 
A fénymérőt átállítottam spot-mérésre, és szigorúan a fehér szoborra céloztam. A szobor domborulatai és a márvány mintázata megjelent, de a háttér olyan sötét volt, mint ha éjfélkor jártam volna arrafelé. Ez nem lepett meg, számítottam rá, hogy lesz dolga ezzel a témával a PS-nek. 

Gyönyörű képeket láttam. Legtöbb kiállító értelemszerűen magyar volt, de volt kiállító Ausztriából, Szlovákiából és ha nem tévedek, Csehországból is. 
Nem tévedtem, találkoztam az egykor Fotóbarátok név alatt működő fotóklub néhány tagjával. Beszélgettünk kicsit, de sokáig nem zavartam őket, hisz a képek látogatóival kellett inkább törődniük.

Körbesétáltam az egész szigetet. Amikor körbeértem, figyelmem a már teljes erőbedobással zenélő Big Band felé fordult. Nagyon szeretem a zenéjüket. Változatos a repertoárjuk, és alkalmanként hol női, hol férfi énekes is fellép velük. A műsor végén bejelentették, hogy legközelebb augusztus végén - valószínűleg 27.-én - a Terményáldás rendezvényen is fellépnek. Helyszín: a Széchenyi-tér. (Figyelem! Bornapok is akkor lesz)!

Ebéd után erőt vett rajtam a fáradtság (no jó, inkább a lustaság) - és a kánikulára fogva a dolgot nem kerestem fel a Régiség vásárt. Lesz az a jövő hónapban is - és talán kevésbé meleg vasárnapon. 

Nincsenek megjegyzések: