2023. január 3., kedd

Parajd - 2022-es szilveszteri utazás Erdélyben

 


Ha jól számolom - és jól számolom 😆 2015 és 2019 után idén, 2022 decemberében harmadszor jártam Parajdon. Mindkét út fő attrakciója a híres sóbánya meglátogatása volt. Ezt az utazást is - mint a két korábbit - Az Abdai Vándorbot Egyesület szervezte.

Ebben az évben - nejemmel együtt - úgy döntöttünk, hogy a sóbánya helyett a faluval ismerkedünk. Amíg a csapat egy része a sóbányában gyönyörködik, addig mi a felszínen sétálgattunk. Láttunk egy hatalmas plakátot, ami arra buzdította a turistákat, hogy nézzék meg a lepkeházat, ahol élő egzotikus lepkéket lehet látni. Eszembe jutott, hogy egy korábbi szegedi kirándulásom alkalmával láttam csodaszép lepkéket az egyetemi füvészkert lepkeházában. Most is kedvem támadt lepkéket nézni és fotózni. Bár nejemnek nem szóltam eme tervemről, de a sétát úgy irányítottam, hogy találjuk meg a lepkeházat. Meg is találtuk - zárva! Egy másik tábla azt hirdette, hogy talán valamikor 2023 nyarán megnyitják. Csalódott voltam, de nem meglepett - akkor lepődtem volna meg igazán, ha teljesül is, amit egy reklám ígér!

Visszafelé jövet egy másik táblára lettem figyelmes. Le is fotóztam, hogy a későbbiekben is emlékezzek rá - és nem titkolt céllal, hogy a kedvelt turisztikai egyesületem kedvelt vezetőségének a figyelmét felhívjam rá! Mondjuk egy nyári - de mindenképpen a mostaninál kedvezőbb időjárás idején - ezt az utat is be lehetne járni! Ennek kedvéért akár negyedszer is eljönnék Parajdra! 😆😆😆

Boldog új évet kívánok minden posztolvasó barátnak, ismerősnek és ismeretlennek!

Nincsenek megjegyzések: