2014. december 20., szombat

Adventi este Sopronban

Amikor már mutatkoztak jelei az esti kivilágítás kezdetének, befejeztem a Várkerület körüli sétámat, és visszamentem a Fő térre. Korán volt még.... bár égett a fények egy része, de még nem igazán érvényesült a megvilágítás. Az égbolt is világos volt ahhoz, hogy fotózni kezdjek.
A délután ebben a részében azonban gyorsan változnak a fények, és egyre több fölkapcsolt fényszóró világította meg a teret. Kicsit meglepett, hogy Sopronban - a Fő téren mindenesetre - egészen más jellege van a Karácsony előtti vásárnak, mint Győrben. Itt inkább csak a beszélgetős-sétálós jelleg volt a domináns, Győrben pedig erősen hangsúlyos az áruvásárlásos jelleg. A forraltbor illata azonban teljesen egyforma mindkét helyen!
Sopron
Az első téri program a kis óvodások énekműsora volt. Nagyon helyesek voltak, az énekműsor közben jeleneteket is mutattak be betlehemi játékokból.
Sopron  
Mint mindenhol, itt is nagyon népszerű volt a Mikulás rénszarvasok által húzott szánkója. Apukák és anyukák egymás után emelgették csemetéjüket a szarvasok hátára, buzgó fotózkodás közepette természetesen.
Sopron
A mostanában oly divatos retró-fíling sem hiányozhatott. Ottjártamkor még nem működött a kályha, de gyanítom, gesztenyét pirítottak a segítségével. Köztudott, hogy Sopronban hagyománya van a szelídgesztenye termesztésnek, és a fogyasztásnak is, természetesen.
Sopron
Az elmaradhatatlan Betlehem.... A tér egyik sarkában volt fölállítja. Viszonylag kis méretű, de nagyon igényesen meg volt csinálva, szépen kidolgozott alakokkal. Körülötte egy karámban igazi, élő állatok járkáltak, amolyan állatsimogató a gyerekeknek. Betlehemi jászolt így bemutatva még nem láttam sehol, nagyon eredeti volt.
Viszont este nem érte fény, még szabad szemmel is nehéz volt szemügyre venni. Nem is nagyon bíztam abban, hogy sikerül bemutatható képet készítenem róla. A kép EXIF adatainak vizsgálata hozhat némi meglepetést. Most csak annyit, hogy ez a felvétek ISO 100, FNumber: 5,6 mellett Expo Time: 15" (másodperc) adatokkal készült.
Sopron
Sopron
Az idő lassan haladt, de még csak kora este volt. A színpad esti programjai előtt egy úr egy szál gitárral, (és gépzene kíséret mellett) szenzációs Shadows-zenét produkált. Én ezt az együttest nagyon kedvelem, egy sarokba félre állva élveztem a ritkán hallható gitárjátékot.
Sopron
Sötétedett, egyre szebb lett a tér. Jöttek az emberek, nagyobb lett a mozgás a téren, a fotózási alkalom pedig egyre kevesebb, ha nem alaktalan szellemekkel akartam megtölteni a képeimet.
Sopron
Még a rénszarvas szán is kapott díszkivilágítást! :-)
Sopron, Bencés (Kecske) templom
Sopron
Mivel egyedül voltam, egyre inkább kezdtem "egyedül" érezni magam. Ráadásul a fotómasinámban is nagyon sok kép gyűlt össze, úgy döntöttem, visszasétálok a pályaudvarra, és az első adandó vonattal hazautazom.

A bemutatott anyag nem nagy, és nem is tükrözi a város teljes ünnepi díszeit. A pályaudvar felé vezető útvonal is nagyon szépen ki volt világítva - de hát egy turista rövid 1-2 óra alatt nem tud minden szépet megmutatni egy Sopron méretű városról.

Én jól éreztem magam ezúttal is, és remélem, Nektek is tetszett néhány képem! Köszönöm, hogy itt jártatok!

Nincsenek megjegyzések: