2014. december 23., kedd

Adventi séta Székesfehérváron

Mint említettem volt, adventi fotós terveimben három Győrön kívüli város meglátogatása szerepelt. Bizonyos okokból kifolyólag Veszprém kimaradt (nagyon sajnálom). Soproni képeimet már feltöltöttem, és most - amíg el nem kések vele - Székesfehérvár következik.
Székesfehérvár is azon helyek közé tartozik, ahová bármikor szívesen elmegyek. Jártam már eddig is több alkalommal. Kétszer a Bory-várban, és kétszer a Belvárosban is, ahol igazi történelmi helyszíneket, és csodálatosan szép középkori épületeket, templomokat láthatunk. Biztos vagyok abban, ha hosszabb időt tölthetnék ott, még több szép helyszínt kereshetnék meg. 
Akkor nézzük, milyennek láttam a város belső területét ezúttal:
Székesfehérvár
Győrből nagyon kényelmes az utazás autóbusszal Székesfehérvárra. Ráadásul a buszpályaudvar is nagyon előnyös helyen van; mondhatni az autóbusz üléséből a belváros közepébe szállhatok ki.
Székesfehérvár
Kati néni, a "fertályos asszony", a város kabala-figurája. Azt tartja a helyi hagyomány, hogy ha valaki megsimogatja a néni orrát, annak szerencséje lesz. Ki is van fényesedve az az orr rendesen!
Székesfehérvár - Országalma
Székesfehérvár - Mujkó bohóc
Székesfehérvár
Adventi hangulat - jókedvű hóemberek a Magyar Király szálloda előtt.
Székesfehérvár
Csendélet verebekkel. Soha nem értettem meg, hogy ha egy magára valamit is adó város egy hasonló emlékművet hoz létre a város főterén, akkor miért nem gondoskodnak arról is, hogy ez az emlékmű ne erre a sorsra jusson? Az én szememben ez a látvány nagyon rossz fényt vet a városgondnokságra. NEM a verebekre!!!
Székesfehérvár
Kedvenc feszületem a püspöki bazilika falán. Nagyon egyedi forma, a Jézus-alak a kereszt anyagából van kifaragva. Hasonló megoldást nem láttam még sehol! Különös érzelmeket kelt a szemlélőben.
Rövid pihenő, kis csemegével
A több órás "talpalás", hátizsákkal és több kilós fotóállvánnyal a hátamon kifárasztott, és kissé éhes is voltam már az este közeledte felé. Beültem egy kávézóba - jól esett a kapucsínó, és a Rákóczi-túrós.
Harangjáték
Sétáltam, nézelődtem a főtéren, vártam a sötétedést, hogy az esti képek készítését megkezdhessem. Váratlanul különös, csengő hangokat hallottam! A visszhang kissé megzavart, nem ismertem fel első hallásra a játszott dallamot. Gyorsan a hangok irányába indultam, egy mellékutcába. Kis térre értem, ahol megláttam ezt a harangjátékot! Egy csomó turista mellett egy gyerekekből álló csoport is hallgatta és figyelte a játékot, az erkélyen körbe forgó figurákat. 
Székesfehérvár
Már a harangjátéknál gondban voltam. Kézből nehéz volt fotózni, az állványt összeszerelni pedig ott még korainak tartottam (gondolva az összeszerelt állvánnyal való közlekedés nehézségeire, és a budai várban engem ért balesetre). A főtérre visszatérve azonban már a fotóállványról készítettem a felvételeimet.
Lézer-show a városházán
Székesfehérvár
Az egyik legszebb Betlehem, amit eddig láttam!
Egy pillantás a városi fényekre
Székesfehérvár
Ezzel az utcaképpel búcsúzunk a várostól...

Boldog Karácsonyi Ünnepeket, Eredményekben Gazdag Új Évet Kívánok!





2 megjegyzés:

paallaci írta...

Csodás fotók. Szerintem szebb város, mint Győr. De ez csak az én véleményem. De a fotóid persze Győrből is nagyon szépek. :)

Zs írta...

Érdekes, nekem is Győr jutott eszembe itt:)