2014. november 17., hétfő

Zirc

Borzavár-Szépalmapusztai (Bakony) kirándulásomról hazafelé jövet érintettem Zirc városát. Kedvelem ezt a helyet - többször jártam a város turisztikai szempontból kiemelt helyein. Elsősorban az arborétum, és Ciszterci Templom és rendház, az itt elhelyezett Bakony Múzeum, és a város múzeuma keltette fel a figyelmemet. Van még egy "adósságom" magam felé: az apátság könyvtárát még nem láttam. De remélem, erre is sor kerülhet belátható időn belül.

Egy nem túl régi - bár már több év előtti - kirándulásom során is készítettem fotókat. Azokkal a képekkel is készítettem egy posztot... akinek tetszik, látogassa meg azt a lapot is:
http://nadasdiszabo.blogspot.hu/2012/03/zirc-bakony-fovarosa.html
Büszkén említem, hogy az akkori képeim egyike került Badál Ede Álmos O.Cist.: "Endrédy Vendel a ciszterci pedagógus mártírsorsú zirci apát" c. könyvének címlapjára.

Zircen előbb a temetőt látogattam meg, ezen belül pedig kiemelten az apátság temetőjét. Megható volt látni a rendezett sírkertet - hasonlót még sehol nem láttam. További különlegessége a helynek, hogy a magaslatról nagyon szép rálátás látszik a apátságra.

Blogom követői tudják, hogy nagyon szívesen fotózok templomokat. Bárhol járok kis hazánkban, vagy akár a szomszédos országokban, mindig igyekszem a helyi templomokat meglátogatni. Mint említettem, a zirci apátsági templomban jártam és fotóztam már, de nagyon kíváncsi voltam a felújítási munkák befejezése utáni templombelsőre is. Kérlek Benneteket, nézzétek meg a frissen készült képeimet:
Az apátság épület-együttese a temetőből nézve
Apátsági sírkert
Látkép a temetőből
Főbejárat
Templom udvaráról nézve
Közelkép
Itt engedjetek meg egy kis mentegetőzést. Mindig problémát jelentett számomra, hogyan kezeljem a képeimen a perspektíva-torzítást. Végül abban maradtam magammal, hogy nem használom a képkorrekciós programok lehetőségeit, mert a képeken ez akár aránytorzulásokat okozhat - másrészt nem vagyok sem hivatásos, sem művészfotós, maradnak a képeim úgy, ahogy a fényképező gépben elkészül (ez természetesen csak a perspektíva-torzításra vonatkozik). Ez a képem sincs korrigálva. Viszont éppen ma voltam egy mesterfotós előadásán, aki arról beszélt, hogy épületfotók esetén a korrigálás elkerülhetetlen... mondhatni kötelező. Hát - aki szintén ezen a véleményen van, azt kérem, nézze el nekem, ha én itt nem teszem.
Zirc - a felújított Ciszterci apátsági templombelső
Zirc - a felújított Ciszterci apátsági templombelső (mennyezet)
Zirc - a felújított Ciszterci apátsági templombelső
Zirc - a felújított Ciszterci apátsági templombelső
Zirc - a felújított Ciszterci apátsági templombelső
Zirc - a felújított Ciszterci apátsági templombelső
A templom gyönyörű - remélem, Nektek is tetszik. Szép napot kívánok minden látogatómnak!






2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hihetetlen, hogy az ember minél többször tér vissza egy-egy helyszínre, mindig képes újabb és újabb fotótémákat találni. Csak nyitott szemmel kell járni, ahogy Te is teszed! Nagyon szépek a fotóid!

Névtelen írta...

Hihetetlen, hogy az ember minél többször tér vissza egy-egy helyszínre, mindig képes újabb és újabb fotótémákat találni. Csak nyitott szemmel kell járni, ahogy Te is teszed! Nagyon szépek a fotóid!