2014. október 11., szombat

Séta a Mecsekben, Orfűnél

Az idei év első felében többször posztoltam már Pécsről, és említettem Orfűt is. Okkal, hisz Orfűn töltöttünk egy hetet feleségemmel, hogy a hét végén részt vegyünk a medvehagyma-fesztiválon. 
Orfű, a medvehagyma-fesztivál helyszíne
Engem nem maga a medvehagyma érdekelt elsősorban, de ez jó alkalom volt arra, hogy olyan időpontot válasszunk, amikor a feleségem is talál az ő érdeklődésének megfelelő időtöltést. Én alapból Pécs fotózására voltam ráhangolódva... no meg természetesen hegyi gyalogtúrákra.
Az időjárás "nem volt barátom" a hegyi túrák tekintetében. Többször volt eső, ami jól feláztatta a hegyi utakat. Én viszont csak amolyan "szalonturista" vagyok, esőben-sárban nem szívesen áztatom a bakancsomat.
Azért nem unatkoztam. Sokat tartózkodtam Pécsen (nem eleget, többet szerettem volna), jártuk autóval a környező városokat, és hát azért Orfű környékén is kalandoztam egy keveset.
Orfű - hegyi turista- és kerékpár út
Az Orfűre szánt egy hét vége felé úgy döntöttem, az ott töltött idő utolsó napján fölmegyek a közeli hegyoldalba, legyen bármilyen időjárás! És lám, egészem kellemes idő alakult addigra.
Medvehagyma tömegével
Mivel a környéket nem ismertem, társaságom pedig nem volt az úton, arra mentem, amerre utat láttam magam előtt. Térképet természetesen vittem magammal, és a telefonom is nálam volt arra az esetre, ha eltévednék, és meg kellene tudnom, hol is vagyok tulajdonképpen.
Még mindig medvehagyma
Nem mondhatom, hogy túl látványos utam volt. Szokásos dimbes-dombos hegyoldalak, erdő, és medvehagyma elképzelhetetlen mennyiségben. 
Azt olvastam, hogy a medvehagyma attól kapta a nevét, hogy a medvék a téli álmukból ébredve ezt a növényt találják nagy mennyiségben. Mivel tápláló, sok vitamint tartalmaz, szívesen fogyasztják.
Nem tudom, mikor éltek medvék utoljára a Mecsekben, de itt jó dolguk volt, az biztos!
Irányjelző táblák
Időszakos hegyi vízfolyás. Most éppen nem folyt... :-)
Büdöskút - egy nevezetes hely az utam során
Csillaghúr
Mint említettem feljebb, nem túl sok fotótémát találtam. Persze, ettől függetlenül jól éreztem magam, élveztem a csendet, nyugalmat, és haladtam előre olyan tempóban, ami erőnlétemből telt. Figyeltem az utamba kerülő növényzetre is... néhol megálltam egy-két felvétel kedvéért.
Egy újabb szép vadvirág
Turista-út - motorizált járművek elől elzárva
Az utam váratlanul egy kiépített közutat keresztezett. Rögtön néztem a térképemet: arról tudtam meg, hogy egy hegyi autóverseny-pályához érkeztem. Ezen az úton át kellett menni, hogy folytathassam az utamat.
A versenypálya egy szakasza
Átmentem, visszanéztem, ezt láttam. 
Ha igaz, akkor ez egy cincér
Mentem tovább, egyre lassabban, mert az út egyre inkább csak fölfelé vezetett. Amint én ott kapkodtam a levegő után, egyszer csak egy futó hölgyet láttam! De nem ám lefelé futott, hanem hegynek föl!!!
Na, itt lett elegem nekem a Mecsekből! Én már vánszorogni is alig tudok, mások meg futva mennek el mellettem! Fogtam magam, visszafordultam, és bevettem az irányt újra Orfű felé!
Árvacsalán
Ez való nekem, a virágfotózás, nem a hegymászás! 
Most már vissza, "hazafelé".
De azért jó volt ám! Csak kissé unalmas volt. Nem az út hibája, hanem az enyém. Néhány éve még magamban is egész jól elvoltam, jártam is sokat a lakhelyemhez sokkal közelebb lévő Bakonyban. De változnak idők, és mi is változunk benne....

Hogy miért vettem elő újra a mecseki témát? Lehet, a közeljövőben új kirándulást teszek oda. Kicsit odébb, más területeket szeretnék bejárni, ha valami el nem veszi a kedvem tőle. Mert a dolgok jelen állása szerint most is egyedül leszek....

Szép napot kívánok a látogatóimnak!


1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Zoli! Ha a természetben jársz, sosem vagy egyedül, hisz körülötted ott vannak az Ő teremtményei, a vadvirágok, a fák, a bogarak, a madarak és még sorolhatnám. Ezt sose felejtsd el, mert ők nem fognak téged magadra hagyni, mindig elkísérnek majd útjaidon. Mikor úgy érzed, magányos vagy, jussanak majd eszedbe ezek a gondolatok, végy egy nagy levegőt, nézz körül, mosolyogj és élvezd a téged körülvevő csodálatos helyeket! Természetbaráti üdvözlettel: Cinci