2014. január 5., vasárnap

Hungary - Soproni extrák

Az új évvel új kiránduló- és fotószezon indul. Nálam mindenesetre elég korán... már január 2.-án vonatra ültem, hogy Sopronba utazzak. Sopront azért választottam, mert jelenleg ott látható Munkácsy Mihály festményeinek egy kiállítása, amit mindenképpen szerettem volna megnézni. Ez úgy gondolom, elég nyomós érv ahhoz, hogy éppen ott kezdjem az idei kirándulásaimat. Más kérdés, hogy Sopron városát nagyon kedvelem, a belvárost - főleg a Várkerületet - elég jól is ismerem. Az alábbi linkeken korábban készült soproni képeim láthatók.
Mostani utam előtt kicsit tanácstalan voltam. Az időjárási viszonyok a tárlatlátogatásnak nem volt akadálya, de fotózáshoz egy picit sem volt kedvező. De ki látott már olyat, hogy valaki Sopronba megy fényképező gép nélkül? Főleg olyat ki látott, hogy ÉN menjek Sopronba fényképező gép nélkül!!!
Mivel értelmes fényképezési lehetőségre nem számítottam, úgy döntöttem, nem cipelek nehéz cucctáskát. Végül egy pici kompaktot azért csak a zsebembe csusszantottam indulás előtt.

Sopronba alig sétáltam száz métert a Várkerület felé, amikor ragyogó napsütés támadt! Na jó, nem júliusi verőfény, de januári viszonylatban nagyon is szép fények alakultak. Csuda jó kedvem támadt, mondhatnám azt is, bekapcsoltak bennem a napelemek. Akkor máris sajnáltam, hogy nem hoztam magammal a szokásos turistás fotótáskámat. Persze, jobb híján a nálam lévő kis géppel kezdtem fényképezni. Még a kiállítás látogatását is halasztottam egy időre, és benéztem a belváros néhány kis utcácskájába.

Nos, a Munkácsy-tárlat nagyon szép volt, elégedett voltam a döntésemmel, hogy eljöttem megnézni. Egy ilyen kiállítás természetesen nem fotótéma, de ha szabadott volna, egy "itt is jártam" című emlékfotót azért készítettem volna magamról - mondjuk valamelyik teremőrrel. De mint arra a főesküt letettem volna, a fényképezés szigorúan tilos volt a kiállító teremben.

Elég szép kis időt töltöttem a kiállítás megnézésével. Mivel az egész nap rendelkezésemre állt, a nap pedig kitartóan sütött, folytattam a városi sétámat. Újra bejártam a korábbról már ismert helyeket, de újabb városrész is felfedezésre került általam. Még nálam is szokatlanul sok fotót készítettem... 
Ezek körül azokat szeretném bemutatni Nektek, melyek nem a szokásos "jaj de szép ház, jaj de szép utca" jellegűek, hanem - reményeim szerint - egy picit Sopron jellegzetességei.
Papa JOE's - ha jól értelmezem, 1492-ben lett alapítva

Romulus és Remus
"Romulus és Remus (kiejtés: Romulusz és Remusz) az egyik mitikus történet szerint Róma városának alapítói, Rhea Silvia hercegnő ésMars, a háború istenének ikerfiai. A legenda, valamint Plutarkhosz és Livius szerint is Romulus volt Róma első királya. (Ismert egy másik legenda is, mely szerint Aeneas alapította Rómát.)"
Mint tudjuk, Sopron helyén más a római korban is város állt. Egy házba falazva látható ez a minden bizonnyal korabeli féldombormű.
Gyönyörű boltívek

A Fő téren álló bencés (Kecske) templom egyik kapu boltíve

Csodálatos!

A felújított Tűztorony
Tart még a Karácsony

Arabesca
 Nem vagyok cégér-rajongó, nem is gyűjtöm az ilyen fotókat. De vannak barátaim, akik igen - rájuk gondolva jó-pár cégérről is készítettem képet.
Borkimérés

Hangulatos "Angyalkabolt"

A békés együttélés jegyében - horvát kocsma

A város legrégibb, és legszebb gyógyszertára. Alapítva 1623-ban.

Részlet a gyógyszertár dekorációjából

Sopronba minden a régmúltról szól. És a hagyományokról...

Nem tudtam kideríteni, mi volt az épület eredeti rendeltetése. Egy helyben lakó megkérdezett hölgy sem tudta.
A tetején Jézus-szobor áll

Talán a legszebb cégér, amit láttam.
"Imre Hillebrand Könyvkötő"

Felújított lakóház részlete 1703-ból

Római időkből megmaradt feliratos kövek házfalba beépítve

Egy míves házszám

Talán Raaber Kreutz
 Sajnos, a nagy forgalom miatt nem tudtam közelről megnézni, mi ez tulajdonképpen... :-(
Háááááát... ilyen is van

John Lennon a zeneiskola udvarán

Jó szándékú értékmentés, csúnyán elbaltázva (a házfal színére gondolok)

Árvizek szintjei ... egy parányi önreklámmal :-)

Festő köz

Az evangélikus paplak erkélye

Kapu boltozat, ülőfülkékkel

Kopogtató

Homlokzat dísz - 1723-ból

Mondhatnám, művészi portál
További szép napot kívánok a látogatóimnak!

4 megjegyzés:

Miriam Papp írta...

megpróbálom, de már próbáltam régebben és nem fogadta el a bejegyzést :-(((

Miriam Papp írta...

A PM az én régi Picasa (még a G+ elötti) profil-nevem volt. Erre fel csináltam egy blogos profilt is, pedig nem akartam ...

Gondolom, most már szabad lessz kommentálnom. LOL

Jenő írta...

Nagyon élveztem ezt a soproni extra összeállítást!

Meli írta...

Szia! Találtam valamit arról az épületről amelyik tetején Jézus szobor áll: Címe Balfi utca 1-3. Handler Nándor építész műve és a neve Konventház. Van vagy volt egy olyan Sopronba, hogy Soproni Katolikus Konvent a nyugat-dunántúli város céhei által alapított képviselő testület. Lehet, hogy annak épült. Linkek: http://www.handler-sopron.infotec.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=16&Itemid=3&lang=hu és http://hu.wikipedia.org/wiki/Konvent Üdv!