2013. szeptember 1., vasárnap

Séta Baja belvárosában

Baja város magyarországi viszonylatban távol helyezkedik el Győrtől. A távolság miatt - sajnos - nagyon keveset tudok róla. Még a közelében sem jártam már nagyon régen - kivéve a két évvel ezelőtti kirándulásomat Mohácson az emlékezetes török elleni csatavesztés színhelyén, és a busójárási rendezvényen.

Érthető, hogy nagyon örültem H. Marcsi, kedves meghívásának, hogy vegyek részt egy többszemélyes és többnapos fotótúrán Baján, a Gemenci erdőben, és Baja tágabb környezetében.
A fotótúra lezajlott, emlékezetes élményeket szereztem az ott töltött két és fél napban. Fotóim egy részét több posztban bemutatom Nektek - két gyönyörű bajai templomot már fel is tettem az internetre, most pedig egy rövid városnézésre invitállak Benneteket. Szó szerint rövidre, mert bár én a lehetőségeim függvényében sok időt töltöttem a belvárosi sétával, fotót is sokat készítettem, de hát az internetes blogok terjedelme viszonylag korlátozott.

A város történetéről bőséges anyag található az interneten. Nem lenne túl hasznos, hogy onnan ide is bemásoljak szövegrészleteket, és ezzel is fölöslegesen szaporítsam az egyszer már amúgy is megtalálható olvasnivalókat. 

A képek pedig alkalmasak lehetnek akár arra is, hogy néhányan az olvasóim közül kedvet kapjanak arra, hogy személyesen meglátogassák ezt a kedves alföldi várost.

Hát akkor jöjjenek a képek!
Baja sétáló utcája. A háttérben a Szent Antal templom
Városkép, Baja
Városkép, Baja
Városkép, Baja. Tóth Kálmán tér
Városkép, Baja
Városkép, Baja. A városház egyik oldala
Városkép, Baja
A Városháza előtt terül el a Szentháromság-tér, rövidebb nevén a Fő-tér. Ottjártamkor a tér le volt zárva. Készült a város a Rómeó és Júlia című musical bemutatására, és ehhez a bemutatóhoz készítették a téren a színpadon. Emiatt a térre bemenni nem lehetett, és az egyébként gyönyörű épületet sem lehetett teljes nagyságában, zavaró tárgyak nélkül fotózni.
Városkép, Baja
Városkép, Baja
Mindenképp szerettem volna teljes homlokzatával együtt lefényképezni a városházát. Más lehetőségem nem volt, el kellett fogadnom, hogy a tér tele van egyébként nem oda való dolgokkal.
Városkép, Baja
Városkép, Baja
Belvárosi templom
A templomfotós szenvedélyem itt sem tagadta meg magát. De csak türelem, most többet nem, csak egy képet teszek fel erről a nagyon szép templomról.
Vacsora
Egyik napunk befejezése, mintegy "megkoronázása" egy közös vacsora volt. Készítettem fotókat természetesen itt is, de az elkészült képeim nem nyerték meg a nőnemű fotóstársak tetszését. Annyira nem, hogy hogy "megtiltották" a róluk készült képek nyilvános megjelenítését. Nem maradt más lehetőségem, mint a már tiltakozásra képtelen halacska képét megmutatni Nektek.
Vacsora
Ez az "úriember" én magam lennék. Úgy döntöttem, én megjelenek itt, kinek tetszem, kinek nem! :-)
Baja, zöldségpiac
Folyó - talán a Sugovica?
Nem tudom igazán, milyen víz ez itt a képen. Marcsi talán kisegít, és megírja nekem, itt lent, a hozzászólások ablakában.
Kálvária
Totál ellenfényben fotózva, úgy kellett helyezkedni, hogy a nap a torony takarásában legyen. Az épület erősen árnyékban volt - tipikus helyzet: most vagyok itt, most kell fotóznom.
Vasúti emlékpark
Műszaki érdeklődésű ember lévén, szívesen fotózom a technika tárgyi emlékeit is. Régi gőzmozdony a pályaudvar előtti parkban.
Gőzmozdony 
Egyik fotóstárs még nálam is kíváncsibb - és főleg bevállalósabb volt! Még a vezetőállásról is készített képet!
Pályaudvar
És ha már ott jártam, természetesen a pályaudvarra is benéztem. Ezt láttam!.... :-)

Szép napot kívánok minden kedves látogatómnak!

Nincsenek megjegyzések: