2013. szeptember 16., hétfő

Bärenschützklamm - Medveszurdok II

Nemrég, amikor az utolsó ausztriai kirándulásomról írtam, egyetlen posztba nem tudtam besűríteni azt a rengeteg élményt, ami a Bärenschützklamm-ban, magyar nevén Medve-szurdokban ért engem. Talán soha nem vettem részt életem során olyan egynapos kiránduláson, ahol ennyi fotót készítettem volna. Ma úgy döntöttem, az első körben bemutatott képeim mellé feltöltök még néhányat a Google képtáramba, és néhány mondatot is írok kíséretként.
Látszólag félelmetes, de biztonságos a közlekedés
Az első képem kissé homályos. Az előző sorozat egyik képéhez írtam már egy fotós barátom érdeklődésére, hogy fotóállvány (tripod) használatára itt nincs lehetőség. Talán egylábú (monopod) állvány szóba jöhet, de én még azzal sem próbálkoznék. Én minden fotómat állvány nélkül, kézből készítettem. Kihasználtam az objektívem legnagyobb fényerejét (sajnos ez max. 3,5 érték volt mindössze), és többnyire ISO 200 érzékenységgel dolgoztam. Ezek mellett bekapcsoltam az Olympus E-510 típusú gépem képstabilizátorát (IS). Ezzel értem el, hogy elegendő hosszú expozíciós időket kapjak a folyó víz leképezéséhez, de még elegendően rövidet ahhoz, hogy a képstabilizátor megfogja a képet az exponálás idejére.
Az első fotóm azt mutatja, hogyan voltak kialakítva azok a létrák, amelyeken a több száz méter szintkülönbséget "leküzdöttük". A vastagabb keresztlécre kellett lépni a talpunk közepével, a vékonyabb betéten pedig a talpunk eleje támaszkodhatott. Így egészen stabil lábtámaszt kaptunk, és kevésbé volt fárasztó, mint ha csak egy ponton támaszkodhatott volna a lábunk. Mindkét oldalon kétsoros karfák voltak elhelyezve, gyerekek és felnőttek méretéhez igazítva. Az egész szerkezet nagyon stabil volt, rengeteg ember súlyának elviselésére képes, és nagyon gondosan karban volt tartva! 
Alattunk zubogott a hegyi patak, felejthetetlen látványt nyújtva!
Bärenschützklamm
Bärenschützklamm
Ha lefelé pillantottunk, néha mégis elfoghatott egy kis izgalom bennünket. Nem nevezném félelemnek, de kétségtelenül ahhoz hasonló volt az érzés. Nem tudom, kinek mit mutat egy ilyen fotó, a térhatás kellő érzékeltetése nélkül.... Ott a helyszínen viszont kapaszkodott mindenki a korlátokba, azt biztosan állíthatom! :-)
Bärenschützklamm
Bärenschützklamm
Bärenschützklamm
Felirat hozzáadása
Bärenschützklamm
A patak csendes, csapadékmentes időben jártunk ott. De elgondolkodtam azon, milyen vízfolyás lehet itt hosszabb esők, vagy éppen hóolvadás idején! 
Bärenschützklamm
Bärenschützklamm
Bärenschützklamm
Bärenschützklamm
Itt már a hegyi vendéglőnél vagyunk - ez az a hely, amiről korábban már írtam. Még most is bosszant, hogy nem kaptam meg a várt jó kis Gössert! :-)))
Fáradt turisták
Hegyi pihenő
Indulás tovább
Barátok (barátnők)
Elhagyva a pihenőt, az utunk utolsó állomása felé indulunk. Az eddigiekhez viszonyítva ez már valóban sétaút volt. A képen egy karcagi baráti család hölgy-tagja, és barátnője látható.
Virág barátaimnak
Itthoni barátaimra gondolva virágot is fotóztam út közben: íme, most átnyújtom szeretettel....!
Teichwirt - Teichalmsee
Teichwirt - Teichalmsee
Teichwirt - Teichalmsee
Teichwirt - Teichalmsee
Teichwirt - Teichalmsee
Teichwirt - Teichalmsee
Teichwirt - Teichalmsee
Leértünk Teichwirt településhez, a Teichalmsee (tó) mellé. Volt egy kis rövid időnk - ez alatt nézelődtünk, és körbesétáltuk a tavat, majd pedig igencsak elfáradva, de kellemes élményekkel telve elindultunk hazafelé.

Ezen a héten újabb kiránduláson veszek részt Ausztriában. Ezúttal az osztrák Duna-kanyarban fogok körülnézni.

Legyen szép napotok!

Nincsenek megjegyzések: