2013. augusztus 13., kedd

Barokk napok Győrben

Heteken keresztül nagy kánikula keserítette az életemet - szó szerint! Az idei hosszú tél után nagyon vártam már a nyarat, de nem ilyen nagy kánikulát! Nem kétséges, volt aki örült ennek az időjárásnak, de én nem voltam boldog tőle. Hiába no, az idő halad, én pedig egyre raplisabb leszek, ha a dolgok nem a kedvem szerint alakulnak. Az idei nyáron pedig volt esemény bőven, ami nem az én kedvemet kereste. A hőguta kis híján elért, fölborult a biológiai egyensúlyom - ha volt ilyen nekem egyáltalán! :-) Mert már abban is kételkedem. Lassan ott tartok, hogy annak örülök, rohamosan öregszem. Miért ne örülnék neki? Van, akinek még ez se sikerül...

Na de megjött a hidegfront, elviselhetővé vált az időjárás, valamennyire az életkedvem is visszatért. Újra fotózni kezdtem, és úgy döntöttem, a kissé elhanyagolt blogomat is frissítem. Van néhány feldolgozatlan témám.... most a legfrissebbet vettem elő, ami nem más, mint a Győrben már hagyományosnak számító barokk esküvő, és az eköré az esemény köre szervezett barokk fesztivál.

Barokk fesztivál
A legtöbb esemény színhelye a Széchenyi-tér minden évben. Természetesen a gyerekek - és kisgyerekes szülők - kedvét is keresték a rendezők, ezért a tér nagy része a gyerekek számára volt berendezve különféle játékokkal.

A múlt évi hasonló rendezvényről már írtam blogomban korábban. Néhány, pár nappal ezelőtt feltett képem alá be is linkeltem azt a posztomat. Az esküvőt idén nem fotóztam - leginkább amiatt, hogy az esküvő napján más foglalta el az időmet. De szerepe volt ebben annak is, hogy több ilyen ceremóniát láttam már, nekem új nem nagyon van benne. Viszont az esküvő előtt és után, a három nap többi részében igen változatos, érdekes programok zajlottak a városban. Gyakorlatilag csak az utolsó napon mentem fotózni, mégis több helyszínen megfordultam, és készítettem fotókat. 

Barokk fesztivál 
Évről évre visszatérő résztvevői a fesztiválnak ez a pár. Kellemes jelenség ők együtt, "élőszobor" műfajban jeleskednek.
Barokk fesztivál - kézműves sátrak
"Természetesen" nem maradhattak el a vásározók sem. Szerencsére a sátrak többségében szép és ízléses tárgyakat árultak. Volt egy emblemantikus résztvevője is a vásárnak - országosan ismert személyiség! Nagyon meglepődtem, amikor megláttam, még a jó-modorról is elfeledkeztem. Ez abban nyilvánult meg, hogy elfeledtem engedélyt kérni tőle, mielőtt képet készítettem róla. Végül megengedte, hogy a képeket megtartsam, de ide nem teszem föl, mivel az internetes megjelenítés nem szerepelt a szóbeli engedélyében :-)

Barokk fesztivál
Barokk fesztivál
Barokk fesztivál
Univerzális egyéniség. Ha kellett dobolt, ha kellett táncolt.... :-)
Barokk zenét játszó hölgy
Ifjú zászlóforgató csoport
Táncbemutató
Kis létszámú csapat, a középkor több fajta táncstílusából tartottak bemutatót.
Táncbemutató
Táncbemutató
Barokk jelmezben
Ifjú zászlóforgatók
Ifjú zászlóforgatók
Barokk "csapatfőnök"
Felvonulás
Sajnos, nem tudok részletes felvilágosítást adni arról, melyik képen milyen társaság látható éppen. Próbáltam információkat szerezni, de nem jártam sikerrel. Valószínűleg nem voltam elég ügyes, beismerem.... :-(

Cégér
Nem tartozik közvetlenül a barokk eseményekhez, csak annyiban, hogy a fesztivál idején fényképeztem. Sajnos, nem saját "agyszülemény" a kompozíció - a Facebookon láttam ezt az Aranyhajó cégért hasonlóképpen fotózva. Nagyon tetszett, igen eredetinek találtam, és rögtön elhatároztam, én is megcsinálom ennek a képnek a saját verzióját. Az eredeti kép másik oldalról és más szögben készült, a saját fotómnál sokkal szebb, látványosabb. Úgy gondolom, érdemes még kísérletezni a témával, számomra ígéretesnek tűnik.
Frigyláda
És ha már az Aranyhajónál jártam, fölmerült bennem, vajon hogy nézne ki a Frigyláda hasonló technikával fotózva. Nekem ilyenre sikerült...

A bemutatásra szánt képeim egy részét most közzé teszem - bemutatom Nektek. Talán holnap - ha minden jól alakul - még néhány képet beteszek az albumba.

Szép napot minden kedves látogatómnak!

1 megjegyzés:

Jenő írta...

Kedves Zoli!
Most végre sikerült megnéznem a képeket és elolvasni a szöveget! Nagy élmény volt!