2015. március 7., szombat

A tavasz virágos hírnökei

 Fotóamatőr barátaim, ismerőseim hatására egyre több virágot fényképezek; annak ellenére, hogy nem vagyok elég tájékozott a botanikában. Mint többször elmondtam, nekem elég, ha egy szép virág egyszerűen csak szép, nem feltétlenül kell tudnom, hogy hívják... de mostanára több virág nevét is képes vagyok megjegyezni! Azt hiszem, ez már eredmény, igaz? :-))))
Leánykökörcsin
Az általam leginkább kedvelt kora tavaszi virágok egyike, a leánykökörcsin. Szerencsémnek mondhatom, hogy nem messze a lakóhelyemtől megtalálható a természetben, bár nem éppen könnyen megközelíthető helyen.
Leánykökörcsin
Leánykökörcsin
Március elején, még korán jártam kinn a hegyben, hogy a kökörcsinek előfordulását keressem. Találtam is néhány tövet, de még nagyon kevés nyílt ki. Bimbós állapotban viszont volt elég sok, remélem, ha újra lesz lehetőségem ott járni, teljes pompájukban is fotózhatom őket.
Erre a napra még egy helyszín felkeresését is beiktattam. Pannonhalmára mentem, az arborétumba. Nem tudtam, mit találok ott, csak reméltem, hogy valami szépet.... :-)
Illatos hunyor Pannonhalmán
Találtam is szépet, nagy örömöt okozott nekem, amikor megláttam ezeket is kis virágcsodákat. Nem számítottam rá, hogy itt is előfordul, bár mint később kiderült, tudnom kellett volna. De hát nem tudtam, így viszont nagyobb volt a meglepetésem.
Hunyor
"A Google a barátom" - így azt is megtudtam, hogy sokfajta hunyor létezik. Na, most már azt külön ki kellene találni, melyik fajtának mi a neve! 
Hunyor
Egy-egy "hasalásra" több képet is készítettem ugyanarról a virágról, ezért előfordulhat, hogy némelyik kép nagyon hasonlít egy másikra is...
Hunyor bimbós állapotban
Nekem szép
Megint az illatos
Ez talán egy harmadik fajta
És ez mára befejezésképpen
Köszönöm, hogy megnéztétek a képeimet, itt jártatok... szép napot mindenkinek!

4 megjegyzés:

Giga írta...

Gyönyörű tavaszi virágok. Azt várja meg őket a kertben. Tisztelettel.

Kovács Miklós írta...

Szép felvételek. Én egyelőre csak a követett blogokra feltöltött virágfotókban gyönyörködhetek. Kihasználtam én is ma a jó időt egy tavaszköszöntő túrával. Este majd megpróbálok róla írni, most még első a munka :) Amerre én jártam a két hete még éppen csak bimbózó hóvirágoknak már nyoma sem volt a többi virág meg úgy látszik még kivár. Viszont madarakból nagy volt a választék, ment ám a trillárom hajj rendesen. Nagyon élveztem.

Magdolna írta...

Itt a tavasz!nagyon szépek a virágok

Unknown írta...

Bagyon jó fotók Zoli!