2013. augusztus 28., szerda

Baja - Görögkeleti szerb temolom

Régi tervem vált valóra idén augusztusban. Egészen pontosan csak részben vált valóra, mert az év eseményei nem kedvezően alakultak. Sok természetfilmet láttam a Gemenci Tájvédelmi Körzet szépségeiről - szerettem volna ezeket saját szememmel is látni. Idén úgy alakult, hogy kedvelt fotóstársak közreműködésével - feleségemmel együtt - Bajára utaztunk egy rövidke időre. Innen aztán lehetséges volt a tájegység egy kis részét megtekinteni.

A mai posztomnak azonban nem ez a témája, hanem Baja város egy gyönyörű templomának a bemutatása. Számomra különleges templomról van szó, hisz görögkeleti szerb templomot alig láttam eddig. Romániában, Aradon vethettem egy pillantást az ottani templom nagyon szép belsejére, és Magyarországon, Szentendrén láttam hasonlót.
A templom külső képe
Görögkeleti szerb templom. Késő barokk, 1790 körül épült. Ikonosztáza és berendezése is késő barokk stílusban készült, a XVIII. század végén.
Ikonosztáz festményeit Arszenije Teodorovics festette, 1972-ben.
/Tábla a templom falán/
Baja - görögkeleti szerb templom
Baja - görögkeleti szerb templom
Baja - görögkeleti szerb templom
Baja - görögkeleti szerb templom
Baja - görögkeleti szerb templom
Baja - görögkeleti szerb templom
Baja - görögkeleti szerb templom
Baja - görögkeleti szerb templom
Baja - görögkeleti szerb templom
Baja - görögkeleti szerb templom
Baja - görögkeleti szerb templom
Az összes fotót vaku használat nélkül, kézből készítettem. Vakuval talán szebb képek készülhettek volna, de ez egyrészt tilos, másrészt tudjuk, hogy a vaku erős fénye kedvezőtlen hatással lehet az értékes, régi festményekre.
Remélem, így gyenge minőségben is tetszeni fog Nektek, mint ahogy nekem is kedves emlék minden fotó, és minden nap, amit Baján és környékén, baráti társaságban tölthettem.

Természetesen az utazás más eseményeiről is lesz beszámoló - olyan ütemben, ahogy a fotóim feldolgozásával haladok előre.

Legyen szép napotok!

1 megjegyzés:

Lacika írta...

Szerintem semmi gond a fotók minőségével: kézből, vaku nélkül ez mestermunka! Gratulálok Zoli!

A székek itt is ( mint Siklóson) egy adott személyhez vagy családhoz kötődnek? Ott kint vannak a névtáblák.

Üdv: Lacika