2014. június 9., hétfő

"Ki a virágot szereti, rossz ember nem lehet"

Állítólag igaz a cím, hisz régi magyar közmondás a cím! :-)

Kedvelt természetbarát ismerősömtől értesítést kaptam - két nap múlva a Vértesbe mennek, ha szeretnék, tartsak velük. A jelzett napra nem volt programom, az ilyen alkalmakkor meghívott társaságot már ismerem más túrákról - így aztán örömmel fogadtam a meghívást. Az is nyilvánvaló volt, hogy a kirándulás, mozgás mellett a növényfotózás (makrózás) lesz a leggyakoribb tevékenységünk.
A már gyakran emlegetett Vár-beli (Budapest) kis malőr következtében a makrózáshoz használt fényképezőgépem megsérült - konkrétan a vázba épített képstabilizátor ment tönkre. Mivel speciális makróobim nincs, a nagyobb teleobjektívemet szoktam erre a célra használni. Ahhoz pedig nélkülözhetetlen a működő képstabilizátor, hogy kézből fotózhassak; vagy fotóállvány. Stabilizátorom (Oly -> IS, Nikon -> WR) nincs, fotóállvány használata sokmozgásos hegyi túrán nem praktikus - próbáltam egy rövidebb, 40-150 mm gyújtótávú (2-es szorzó!) teleobival megoldani a feladatot. Túl jó eredményre nem számítottam... Néhány fotót azért megtartottam. Persze, csak túl nagy kompromisszummal nevezem ezeket is elfogadhatónak, de mindenképpen azon vagyok, hogy erről a túráról is legyenek emlékképeim.
Vittem magammal másik gépet is, mert az említett Vár-beli esetnél az alapobim is használhatatlanná vált. Ezzel a géppel próbáltam a nagyobb látószöget igénylő felvételeket elkészíteni.

Baracklevelű harangvirág
A túra túlnyomó nagy részében erdőben, fák között fotóztunk. A lombok között beszűrődő, még így is erős napfény igen erős kontrasztot képezett az árnyékos és napfényes területek között. Rendkívül nehéz volt minden képnél a megfelelő fehéregyensúly, vagy éppen az expókompenzáció megválasztása.
Turbánliliom
Csodálatos virág, élőhelyén ez alkalommal találkoztam vele először. A túránk végén nagy számban találtuk, rengeteg képet készítettem, alig tudtam betelni a látványával.
Farkasölő sisakvirág
Orlay turbolya
Előbb csak elszórtan, majd egy domboldalon egész mezőt betakaróan találkoztunk vele. Sok újat tanultam ezen a napon a fotóstársaktól!
Bujdosó mák
Talán csak ezt a két példányt láttuk. Én mindenesetre, amikor egyik társunk felhívta rá a többiek figyelmét.
Varjúháj
Hegyoldalban találtuk, egy csomó kövirózsa (?) mellett.
Varjúháj
Fürge gyík
Fotós-csapat
Részben séta, részben éppen témakeresés közben.
Hölgymál
Csüngőlepke
Láttam lepkéket, nem túl sokat. Fényképezni azonban nem tudtam... kivéve ezt az egyet.
Új kedvencem, a turbánliliom
Ez a fotó viszonylag távol készült az elsőtől, és teljesen más fényviszonyok között. Ha fotós szemmel nézem, akkor sajnálatos, hogy a túl nagy megvilágítási különbségeket nem sikerült teljesen kompenzálni. Ha viszont laikusként nézem, akkor nekem így is tetszik... :-)
Turbánliliom
Werk fotó
Ma megismert fotós barátunk épp a turbánliliomokat fotózza.
Az új kedvencem
Werk fotó
Itt épp makrófotó készül!
Talán (?) ez is harangvirág
Sok gondom volt a fotós technikámmal, de nem volt eredménytelen ebből a szempontból sem a kirándulás.
A túracsapat öt tagja

A lényeg az, hogy nagyon jól sikerült, vidám hangulatú túrán vettem részt! Az már nem sokat számított, hogy a képeim nem úgy sikerültek, ahogy szerettem volna. Láttam a túratársak fotóit, megcsodáltam azokat, pótolták azt az élményt, amit a saját képeim nézegetése jelentett volna.
A csapat lelke, motorja, szervezője: Kinga
Köszönet a meghívásért a túra szervezőnek, és mindenki másnak a kellemes társaságért, jó hangulatért!

3 megjegyzés:

Nurse írta...

Jó lett ez, nem tudom, miért szabadkozol? :-)

Gálné Gabi írta...

Nekem is tetszenek nagyon !! :)
Jó volt a Blog olvasása közben újra visszamenni !!!

Esther Rasmussen írta...

Une bien jolie promenade! de belles photos! Merci!