2014. április 15., kedd

Mecsek és környéke - Orfű

Az elmúlt héten terveim leginkább preferált egyikét sikerült megvalósítanom: egy hetet töltöttem a Mecsekben, és környékén. Nem egyedül mentem, velem tartott a feleségem is, így aztán "nem unatkoztam" sem az úton, sem a kirándulások alatt. Szobát Orfűn vettünk ki, elsősorban az itt rendezett (hét végén) medvehagyma fesztivál miatt. Ez a nejem kívánsága volt, én pedig egyetértettem vele.... :-).
A nap első fele az utazással, és a berendezkedéssel telt. Dél környékén érkeztünk... megkerestük az egyetlen nyitva tartó éttermet, ebédeltünk, majd a szobánkban pihentünk egy szusszanásnyit. A délután közepe táján aztán "beleugrottam" a terep-bakancsomba, hátamra vettem a fotós hátizsákot, és a már előre eltervezett úton sétára indultam a falu (vagy város?) melletti erdőben, és a közeli két tó partjainál.

Szokásom szerint természetesen tele voltam nagyszabású tervekkel, de realista lévén a normális énem tudta, hogy ebből nem sok minden fog megvalósulni. A közelmúlt kis balesete óvatosságra intett, a lábaim terhelhetőségét illetően. Ezek "működésképes" állapotára ugyanis komoly gondot kellett fordítanom. Tudtam, hogy fájós bal lábfejjel nem fogom tudni használni a kocsi kuplungot, fájó térddel pedig nem megy a fék és gázpedál használata. Hamarosan szembesültem is ezzel a nem kis gonddal, amint makró-fotókat próbáltam készíteni az elém kerülő vadvirágokról. Tudomásul kellett vennem, hogy a "feküdj-föl-feküdj-föl" (katona-időmre emlékeztető) tornamutatvány már csak igen "lájtosan" megy nekem. Jobbnak láttam nem gyakorolni.... :-(

Néhány fotót azért készítettem. Nem mondhatom, hogy életem legszebb felvételei, de hát ott és akkor ezek ilyenekre sikerültek. Majd talán lesznek szebbek is....
Mecseki vadvirág
Piros mécsvirág
Mecseki vadvirág
Ínfű
Ezt tudom! Ez a medvehagyma virága, és egy szorgos méh...
Medvehagyma virága
Medvehagyma.
Mecseki vadvirág
Erdei holdviola
Mecseki vadvirág
Erdei holdviola
Mecseki vadvirág
Hagymaszagú kányazsombor
Mecseki vadvirág
Mécsvirág
Működőképes malom múzeum
Természetesen szerettem volna belül is látni. De hát "természetesen" még nem volt nyitva, mint majdnem minden más, amerre jártam. Orfűn minden a medvehagymáról, meg a fesztiválról szól ebben az időben. A panziónknak volt saját étterme, de még az se működött! Kérdeztem a tulajdonost, mikor nyitják ki? Majd a hét végén, a fesztiválkor! - volt a válasz. Na szép... addig ne is egyenek a vendégek, amíg meg nem kezdődik a fesztivál?
Lila akác, ha nem tévedek
Mecseki vadvirág
Olocsán csillaghúr
Mecseki vadvirág
Tavaszi keresztfű
Mecseki vadvirág
Réti boglárka
Itt még a fában is virág nő!
Bársonyos árvacsalán
Mecseki vadvirág
Szennyes bükköny
Mecseki vadvirág
Farkas kutyatej
Az Orfűi tó.
Nagyon kellemes, testet-lelket melengető nap sütött. Amint látható, nem csak én sétáltam szívesen a szabadban, hanem mások is jól érezték magukat a tó partján.
Egy haragos eb...
Egyszer csak egy haragos zsebikutya állta el az utamat, és hangos csaholással tudatta velem, hogy az általa őrzött területre tévedtem. Végül azért megegyeztünk: én megígértem, hogy jó leszek, ő pedig megértően tovább engedett :-)

Pécsi tó
Ez már a nagyobb, a Pécsi tó mentén készült felvétel.
Mondhatom, nagy élmény volt a számomra ez a séta. Pécsen jártam már ugyan sok évvel ezelőtt, de ezen a tájon most fordultam meg először. Később, a hét folyamán még visszatértem ide.
Megérte!

Legyen szép napotok, köszönöm, hogy nálam jártatok!

Köszönöm kedves fotós barátomnak, Albrechné Évának a vadvirágok beazonosítását!


1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Rengeteg szép virágot fotóztál: piros mécsvirág, erdei holdviola, ínfű, tavaszi keresztfű, hagymaszagú kányazsombor, réti boglárka. Lehet hogy kihagytam belőle valamit, de ezek nagyon megragadtak bennem, mert csodaszép felvételek! Orfű szép, nyugodt hely, remélem ki is pihiztétek magatokat Marikával! Várom a folytatást, remélem lesz!