2013. december 22., vasárnap

"Kékóra" a Várban, Budapesten

Szeretek este, vagy éjszaka fotózni... kedvelem a szépen kivilágított utcákat, történelmi nevezetességeket, műemlék épületeket. Nem azt mondom, hogy tudok éjszaka fotózni. Csak annyit hogy szeretek, hogy szívesen csinálom, mert örömömet lelem benne.
Budapesten több alkalommal is volt részem ebben a lehetőségben. Fotóztam a várost a Gellért-hegyről, fotóztam a Várat a Duna-partról, és fotóztam néhány más helyszínt is. De a Vár belső fotózása még nem adatott meg számomra.
Idén Decemberben úgy döntöttem, nem várok tovább. Ebben az időszakban korán sötétedik, hamar kigyúlnak a fények, nem kell késő éjszakáig elmaradni. Van persze sok hátránya is... hideg az idő, ködös a levegő, ebből adódóan magas a fényszennyezettség foka. De mivel nem Budapesten élek, ezeket a hátrányokat fel kellett vállalnom.
Amíg a sötétedés meg nem érkezett, készítettem a Várban - jellemzően a Mátyás-templom környékén - néhány ködöd képet. Aztán a Mátyás-templomban időztem sokáig. Gyönyörködtem a templom csodálatosan szép belsejében, megnéztem a karzaton a kis mini-múzeumot, és persze fotóztam a templom belsejét is.

Itt jegyzem meg, hogy a fotózás semmilyen korlátozás alá nem esik a templomban. Belépő díj viszont van, de méltányos összeg, ami a fotózás lehetőségét is magába foglalja.

A templom meglátogatása után az egykori királyi Várpalota épületei felé sétáltam. Közben lassan, de múlt az idő is, kezdett leereszkedni a sötétség.
Budapest, egykori Várpalota
Kissé meglepett, hogy a ködös, szürke idő ellenére mennyire szép "kékóra" alakult! Kezdtek gyúlni a fények.... éppen erre vártam! nagyon szeretem a "kékóra" idején készült fotókat. Más kérdés, hogy a "kékóra" helyesebben csak "kék percek", nem tart sokáig.
Budapest, egykori Várpalota
Budapest, egykori Várpalota
Igyekeztem kihasználni minden lehetőséget a fotózásra. Kicsit talán jobban is igyekeztem, mint amennyire ésszerű lett volna.
Budapest, egykori Várpalota
Budapest, egykori Várpalota
Budapest, egykori Várpalota
Budapest, egykori Várpalota
A nagy sietségnek az lett a vége, hogy baleset ért... megbotlottam elestem, a fotóállványra szerelt fényképező gépem kiesett a kezemből. Nem részletezem a továbbiakat, elég annyi, hogy a "kékórás" képek készítésének hamar vége lett. A fotózást azonban nem fejeztem be, hanem a tartalék gépemmel folytattam. Sajnos, akkor fotóállványom már nem volt, mivel az állvány is használhatatlanná vált az esésem következtében.

Hát akkor... ennyit egy budapesti "kékóráról"....

Legyen szép napotok...

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon szépek lettek a fotóid, gratulálok! Őszintén együtt érzek veled sajnálatos baleseted miatt, remélem azért a történtek nem szegik kedvedet a további szép esti fotózásoktól!

Jenő írta...

A győriekhez hasonlóan ezek az esti fotóid is csodaszépek! Én is szívből együtt érzek Veled, mert el tudom képzelni, hogy mennyire sajnálod szeretett gépedet! Én is szeretem az esti fotózást, persze az én fotóim nem olyan tökéletesek, mint a tieid, mint már mondtam, kézből készítem őket...

Horváth László írta...

Kedves Zoli!

Remélem nem lett komolyabb bajod. Egy forralt bor elfeledtette A fájdalmakat. Szép fotókat műveltél! Kellemes ünnepeket kívánok, Laci

Unknown írta...

Itt éltem le gyerekkorom nagy részét és nem vettem észre a csodát:) Te megmutattad Zoltán és nagyon köszönöm. Látogass el mert nagyon sok lencsevégre kapható élmény van még amit ne hagyj ki! Köszönöm neked az élményt amit a képekkel kaptam Tőled:) Exler Éva.