2013. február 18., hétfő

Böllérfesztivál


Megkezdődött az idei fesztivál-szezon Győrben! Az első nagyobb rendezvény a háromnapos Böllérfesztivál volt! Nem tapasztaltam nagy hírverést körülötte, de azért aki odafigyelt, tudhatott róla. Emlékeztem a tavalyi rendezvényre - nem voltam elragadtatva tőle, de azért sejtettem, hogy néhány fotó készítésére alkalmas lesz az idei is. Kissé zavart, mert a helyszint nem ismertem. A fesztiválról is úgy tudtam, egy hétvégén, szombaton és vasárnapon lesz megtartva. Mivel a rendezvény előtti pénteken egy nagy egészségügyi sétát terveztem, úgy döntöttem, séta gyanánt elgyaloglok a tavalyi helyszinre. Lehet, hogy azt a területet nevezték át tudtom nélkül Mobilis-nek? Nem lepődtem volna meg, ugyanis az a terület alkalmasnak látszott hasonló rendezvények megtartására. Csak hát ebben az évszakban idén sok még a hó, ez gondot okozhat.
Kisétáltam tehát a Mosoni-Duna partra, a tavalyi fesztivál helyszinére. Előkészületeknek nyomát sem láttam, és valóban hó borította a területet. Viszont az egyetem sportcsarnoka mögül zenét hallottam! Furcsálltam a dolgot, mert a mai egyetemi ifjúság tipikusan nem ezt a zenei stílust kedveli! Akkor valószínű, hogy nem egyetemi rendezvény zenéjét hallom. Kíváncsi lettem, mi ez, elindultm a hangok irányába.
 
Vásáros házikók
Meglepetésemre az egyetemi parkolóban vásáros faházak álltak, emberek sétálgattak, és egy rendezvény-sátor alól pedig szórakoztató zene szólt. Amint kicsit körülnéztem, rájöttem, hogy már megkezdődött a fesztivál, véletlenül meg is találtam. Azt is megtudtam, hogy itt van a Mobilis nevű objektum, az Audi gyár által az egyetem számára létesített oktatási csarnok.
Húskészítmények vására
Nem volt túl kellemes idő, ezért ittam egy pohár kellemes forraltbort, körbesétáltam, és készítettem pár képet. A kis zsebkompaktom szerencsére éppen nálam volt.
Zászlóforgatók a sétáló utcában
Hazafelé jövet a sétáló utcában egy zászlóforgató csoporttal és néhány reklám-emberrel találkoztam, akik a már megkezdődött rendezvényt reklámozták.
Hús darálása kolbásztöltéshez
Másnap, szombaton délelőtt már célirányosan mentem ki a fesztivál-helyszinre. A korábbi tapasztalatok alapján volt elképzelésem, mit kellene látnom, mit lenne lehetőségem fotózni.
 
Nagy kondérokban készültek a finomságok
Akkor már működött a sertésfeldolgozó stand. Elkerített területen belül belül sok ember nyüzsgött, még több csak beszélgetett, a pálinkás pohár vagy egy doboz sör gyakori emelgetése közepette.
 
Szakemberek
A hús szortírozása
Munkában......
Nézegettem a történéseket, és jókat nevettem magamban! Mint ha csak a Hadházi László humorista története elevenedett volna meg a szemeim előtt!  "Igyá, tőccsé má'" - hallottam lelki füleimmel, mikor a pálinkatöltögető, itt-ott kissé már illuminált állapotban létező emberkéket láttam! Persze, voltak mások, akik lelkiismeretesen tették a dolgukat.
Én is tettem a dolgom - no nem a húst abáltam egy üstben, csak sétálgattam a kordonon kívül, fotóztam, és nyitva tartottam a fülem. Így aztán azt is meghallottam, hogy nagyon sokan érdeklődnek megvásárolható kóstoló felől. Azt ugyanis lehetett látni, hogy bent sütik a májat - és gondolom mást is - iszogatnak az emberek, nagyon jól érzik magukat, csak a kordonon kívül nézelődők zavarják őket abban, hogy még jobban érezzék magukat. Amikor már a sokadik kóstoló utáni érdeklődőt küldték el, hallottam egy apuka hangos méltatlankodását: öt tagú családjával jött ki a böllérfesztiválra, hogy a frissen vágott sertés húsából készült ételt ebédeljenek! Nem hogy ebédelni nem tudtak, de még falatnyi kóstolót sem kaptak!
Engem személy szerint túl nagy csalódás nem ért, mert ebédelni otthon akartam. Viszont arra készültem, hogy vásárolok mangalica-kolbászt, mint a korábbi években is tettem. Idén nem ettünk fesztivál-kolbászt; üsse kő, majd vásárolunk a vásárcsarnokban! :-)
Irányító szerepben
Volt néhány jellegzetes alakja is a disznóvágásnak. Egyik egy fekete kalapba és köpenybe öltözött úr, kalapján és ruháján nemzetiszín szalagokat viselt. Számomra nem derült ki, mi az ő szerepe a történetben, csak annyi bizonyos, hogy valamiféle főnök volt. Abból gondolom, hogy valaki mindig sündörgött körülötte, és a résztvevők mindig őt kérdezték meg, behívhatják-e a barátaikat egy kupica pálinkára, vagy egy doboz sörre.
"Serif"
"Serif"
A másik alak "Serif" feliratú kalapot viselt. Kinézete alapján el is tudnám képzelni egy vadnyugati filmben. Mint ha épp most jött volna ki a "Szalon"-ból - nem részegen, csak kissé "szalonspicces" állapotban.
Kistermelő hentes
Finom falatok!
Gusztusos
Lacikonyha
Lacikonyha
Forraltbor
Sajtok
Édességek kóstolója
A fesztivál nem kizárólag a mangalicáról szólt. Volt ott fajáték-készítő mester, bőrdíszmű árus, kézműves kovácsmester, bohóc, és egy csomó más dolog is.
 
A harmadik nap témája főző-show - sztárszakáccsal, humoristával, ételkóstolóval. Nemsokára az itt készült képeket is bemutatom, gyertek vissza néhány nap múlva!
 
További szép napot minden kedves olvasómnak!
 

Nincsenek megjegyzések: