2018. szeptember 10., hétfő

Halmágyi (RO) tumulusok

sufficit huic tumulus, cui non suffecerat orbis
most elég neki ez a sírdomb, kinek nem volt elég az egész világ {Nagy Sándor sírfelirata}
idézet a Wikipédiából...




Tumulus - latin szó, jelentése: bucka, domb, dombsír, földhányás, halom, sírdomb... (Wikipédia)

Történt - anno 2016-ban - hogy egy jószándékú fotóstársam segítségével három győri fotóművész társaságában Erdélybe, a Nagy-Homoród környékére utazhattam egy többnapos művész alkotótáborba. Románia különböző helyeiről jöttek össze festők, szobrászok, fotósok... köztük mi győriek is.
A lényeg: az alkotótábor végeztével együtt indultunk hazafelé két nagyváradi (Oradea) fotóművésszel. Ők mentek elől a kocsijukkal, mivel jobban ismerték nálunk az utat; mi pedig követtük őket.
A nagyváradi fiatalember azt mondta, tesz velünk egy kis kitérőt - mutat valamit, amit nem minden nap láthat a magyarországi turista. Egy - egyszerűen csak - piramisoknak nevezett alakzatokat mutat. Az akkori ismeretek szerint a "piramisok" eredete, keletkezésének körülményei, létrehozásuk célja nem ismert.
Nem volt jó idő; sáros úton mentünk, felhős ég alatt, lógott az eső lába... de szerencsére nem esett. Amikor megérkeztünk a helyszínre, győri társaim csak a kocsiból, jó messziről szemlélték a látványt. Mindössze a két nagyváradi fotós, és én vállalkoztunk arra, hogy a derékig érő nedves fűben gázolva közelebb menjünk fotózni.

Azok a bizonyos piramisok
Kicsit közelebbről




Valóban érdekes képződmények - vagy alkotások? Megindul az ember fantáziája, de hát hiába, a halmok őrzik titkukat.

A nagyváradi fotóművészek egyike
Panoráma
Fohász az égiekhez - vagy a szellemekhez? 😯
Piramisok
Elnyújtott alakzat
Piramis
Búzamező
A szomszéd község... és a másik nagyváradi fotós
Piramisok
Piramisok
Minden fotózás után rendszerezem a képeimet; időpont és helyszín szerint. Ezt tettem itthon az erdélyi képeimmel is. Az volt a gondom, hogy a "piramisok" helyszínének a nevét nem ismertem. Ezért a képeket a kártyán hagytam, hogy később szerzek információt a helyszínről. Aztán elfeledkeztem erről... Történt, hogy a közelmúlti szegedi fotótúrám során üres kártyát kellett keresnem; és láss csodát! kezembe akadt az a kártya, amelyiken még mindig rajta voltak a piramisok képei. Természetesen azonnal kutakodni kezdtem az interneten; találtam anyagot.
Köszönet az európai piramisok lelkes kutatójának!

Köszönöm, ha végignéztétek a képeimet! Legyen szép napotok!

Nincsenek megjegyzések: