2012. augusztus 8., szerda

Ausztria gyöngyszeme - Gosausee

Tamás, kis csapatunk kapitánya - programszervező, idegenvezető, gépkocsivezető és (ön)navigátor - sok szép helyre elvitt bennünket már eddig is, de a mai program az egész hét csúcspontja volt! 
Útközben - a falun át!
Sokat ígérő látvány
Tamás előzetesben túl sokat nem mondott arról, mit fogunk látni, csak azt mondta, hogy nagyon szép lesz. Sokat beszélni nem is kellett, nem is forszíroztam a témát, hiszen már az oda vezető út is nagyon szép volt. Miért éppen az ne tetszene, amit majd a helyszínen látunk? 

Napsütés, kék ég, bodor felhők...
Gyönyörű időnk volt! Ragyogóan sütött a nap, de nem voltak élesek a fények; az ég tele volt gomolygó bárányfelhőkkel, körös-körül magas hegyek - mi mást várhat egy természetkedvelő fotós? 

Gosausee - turistafogadó
Áthaladtunk Gosau (Bad Gosau) nevű falucskán - ezt követően hamar megérkeztünk a Gosausee nevű tóhoz.
Itt kezdtem a sétát
A tó legközelebbi pontján egy nagy épület szolgálja a turisták kényelmét és igényeit. Sok turista volt már akkor is a tóparton, amikor megérkeztünk, pedig még a délelőtti órákban jártunk. "Vica mama" (unokám apai nagymamija) rögtön azt kezdte mesélni, hogy a múlt évben Körbesétálták a tavat az unokával (őt persze babakocsiban tolták). A tó körül egy nagyon jól járható sétány megy körbe, amely kényelmes sétatempóban alig egy óra alatt bejárható. Tamás és a feleségek ezúttal egy kényelmes pihenő helyen helyezkedtek el, én pedig a fotómasinámat beélesítve a tó körbejárására indultam.
Szemet gyönyörködtető látvány
Nem panaszként mondom, de nem volt egyszerű dolgom. A látvány volt az, ami elbizonytalanított, tanácstalanná tett. Már az indulásnál gyönyörű virágokat láttam, melyek fotózásához kellett volna a 70-300-as obi. A tündérmesébe illő táj fotózásához pedig mindenképen a nagylátószögű kellett. Újra szembesültem azzal a gonddal, amiről már több alkalommal írtam: szükség lett volna két gépre, hisz azt lássátok be, nem lehet lépten-nyomon obit cserélgetni az egyszem vázon! Végül a rövid obit tettem fel, és ezzel indultam a körútra.
Panoráma
Panoráma
Panoráma
Panoráma
Panoráma
Egy kosbor, mutatóban
A nap végig szépen sütött, de a gyorsan vonuló, hol sűrű sötét, hol áttetsző fehér felhők pillanatról pillanatra változtatták a fényviszonyokat. Ez a jelenség egyúttal különös hatásokat is eredményezett. Nem tudtam betelni a látvánnyal, szinte állandóan fotóztam minden lépésben, annyi gyönyörű, felejthetetlenül szép kép került a szemem elé.
Könnyező szikla
Csodásan tiszta víz - tófenék
Olyan jelenségeket láttam, milyeneket még soha! A meredek hegyoldalból szinte tíz méterenként bukkantak elő kisebb források, vízfolyások! 
Vízesés a hegyoldalról
Más helyeken ezek néha kisebb, néha nagyobb vízesésekké duzzadtak, és folytak le a tóba. Ott pedig, ahol a sziklákat nem takarta humuszréteg, a kő apró résein szivárgott át a víz! Olyan volt a szikla felszíne, mint ha izzadt volna a nagy melegben! Mint ha könnyezett volna, a könnye pedig cseppekben gyűlik össze, és csepeg a sétányra. Higgyétek el nekem, néha erőt kellett venni magamon, hogy tovább tudjak menni, ne pedig a soha nem látott szép természeti jelenség bámulásával töltsem el a napot!
Panoráma
Panoráma
Panoráma
A sétány egy szakasza
Panoráma
A tóban alkalmanként valószínűleg több víz van, mint ebben az évszakban - mondjuk a tavaszi olvadások idején. Ez abból is következtethető, hogy a sétány jóval magasabban haladt körbe a vízszintnél, a tó egyik oldalán pedig jól el is távolodott attól. A jelenlegi vízszint, és a sétány között egy enyhén lejtős szakasz terül el, amely nagyon alkalmas pihenésre, napozásra, piknikezésre. Az egyik szakaszon láttam is a tó partján időző emberekre.
Éva-kosztümben
Amit itt láttam, az viszont alaposan meglepett! A lombok rései között egy "full-extra felszereltségű" fiatal hölgy képe került a szemem elé! Lent napozott, közel a tóhoz, hozzám - sajnos - eléggé távol. Semmi ruha, teljes "Éva-kosztüm"! Én, mint jólnevel úriember, természetesen nem kukkoltam a hölgyet, mindössze három másodperc elmúltával tovább haladtam. Egy másodperc ahhoz kellett, hogy fölfogjam, mit látok, a második alatt elkészítettem két fotót, a harmadik másodpercben a fölbe gyökerezett lábaimat kellett fölemelni, hogy lépni tudjak. :-)
Panoráma
A kör lassan bezárul
Körbesétáltam a tavat - nem egy óra alatt, hanem sokkal hosszabb idő alatt. Felejthetetlen tájakat láttam, sok tájképet és virágot fotóztam. Kicsit még beszélgettünk, aztán bementünk a faluba. 
Panoráma
Őzek a faluban, egy telken
Út közben láttunk egy csapat őzet, majd megnéztük a falu evangélikus templomát.
Evangélikus templom
Evangélikus templom
Vége a szép kalandnak
Még egy pillantás a falura, majd búcsút intettünk talán legszebb élményeim helyszínének.

Szép napot, és Nektek is szép fényeket!

3 megjegyzés:

H.Marcsi írta...

Fantasztikusan jó felvételek, nagyon tetszik a szövegkíséret is, de a képek önmagukért beszélnek! Gratulálok!!!!!

Zsóka írta...

Csodálatos élményben volt részem, köszönöm, hogy láthattam! Jó egészséget kivánok!:)

Kavics írta...

Csodás tájak!!!