2011. november 3., csütörtök

A legfrissebb győriek...az őszi Radó, és környéke

Rába folyó, Püspök-vár és Bazilika
Úgy látom, kezd stabilizálódni az időjárás. Bár minden reggel sokáig köd fedi a várost, de nap közben azért kisüt a nap, elvékonyodik, vagy éppen fel is oszlik a felhőzet, és kiviláglik az ég kékje! Ettől megnő a jókedvem, magamhoz térek, és mozogni, sétálni támad kedvem. "Jó nekem" - gondolhatja bárki, aki nem teheti függővé az időjárástól a saját tevékenységét. Én sem voltam mindig így, ha ez vigasz valakinek! 
Ma úgy döntöttem, hogy még csak a városban fotózom, mégpedig a Radó sziget őszi színeit szeretném memória-kártyára venni. Azt nem merem írni, hogy megörökíteni - hol vagyok én attól, hogy a képeim "örökéletűek" legyenek?  :-)))

Őszi színek
A Radó egy kis sziget, a Rába folyó két ága fogja közre. Győr egyik legismertebb pontja, fiatalok és idősebbek kedvelt randizó helye. Ugyanakkor kulturális rendezvények gyakori helyszíne is. A Győri Nyár nevű fesztiválok helyszíne, a Zenepavilon pedig a nyári hónapok minden vasárnapján más és más műfajú zenei koncerteknek ad otthont.

Változatos a sziget növényvilága is. Örökzöldek, bokrok és sövények, fehér törzsű nyírfák, és gyönyörű platánok találhatók itt. És nyaranta rengeteg virág!

A Radó "kezdete"
















A sziget nyugati csücske. A Petőfi hídról nagyon szép látvány. A folyón túl jobbra Győr - szerintem - legszebb, és legmeghittebb temploma, a Karmelita templom tornya látható.

Zsinagóga - ma kulturális intézmény

Az egykori Zsinagóga. Nagyon sokáig romos állapotban volt, míg végül hosszú tárgyalások után, és hatalmas költség ráfordítása árán nagyon szépen felújították. Ma kulturális intézményként működik. Természetesen nem a Radó szigeten foglal helyet, de a környezet egyik jellegzetes objektuma.


A Rába töltésen sétálva tárul elénk ez a látvány, ha a sziget felé pillantunk. A Zenepavilon látszik a fák között, sok-sok sikeres koncert színhelye. Ha csak tehetem, minden eseményen részt szoktam venni.

Sétány a szigeten
Már a szigeten járok. Nagyon hangulatos, kellemes a környezet, gyönyörűek a színek, mondhatom kényeztetik a szemet. Véleményemet mások osztják nyilván, mert szinte minden padon szerelmesek üldögélnek - nyilvánvalóan igyekeztem, hogy képre ne kerüljenek.

A látvány lenyűgöző

Színorgia
Étterem a sziget keleti felében
A sziget mértani közepén közút halad át, mindkét ága fölött híddal. Szemben egy kellemes étterem, szórakozó hely látható.

Karmelita templom
Ha jól számolom, ezt a templomot eddig 6224-szer fotóztam. Na jó - lehet, hogy nem ennyiszer, de nagyon sokszor! Szinte mindig, ha erre járok, és van nálam fényképezőgép. Csodás látvány, a nap minden szakaszában másképp éri a fény, és szinte mindig más hangulatot áraszt. A belső kialakítása is egészen különleges, nem túl hagyományos.
Érdemes megnézni a belsejéről készült képeimet a felső linken.

Sétány a sziget déli részén, a strand felé
Erről a sétányról látható és fotózható nagyon jól a Káptalan-domb - várfal, és Püspökvár.

Várfal, mögötte a Káptalan-domb
Előtérben a Rába jobb oldali ága, mögötte a Vár, azon belül pedig a közelebb a Püspök-vár, mögötte pedig a Bazilika. A Bazilika értelemszerűen Győr legnagyobb temploma, II. János-Pál pápa látogatása óta viseli a Basilica Minor rangot.

A Habokból Kikelő (Születő?) Vénusz
Nyáron a sziget legszebb része. A szobor körül rengeteg virág van állandóan, szemet gyönyörködtető keretbe foglalva a Vénusz-szobrot. 


Még egy pillantás a Káptalan-dombra, más szögből, mint korábban. Az tűnt föl, hogy a Bazilika tornyának tetején, a kereszt alatti ablakban emberek mozgását láttam. Ez meglepett, mert tudtommal a torony nem látogatható. Ekkor eszembe jutott, hogy azt olvastam, hogy a Püspökvár egy részét turisták előtt is megnyitják. Utána kell nézni, már eljött-e ez az idő.

Rába
Mai fotósétám utolsó képe. Én még a szigeten tartózkodom, onnan nézek végig a Rába jobb oldali ágán, a szigetet ketté osztó híd irányába. 

Kedves blog-olvasó - ha még nem jártál erre ezen az őszön, feltétlenül járd körbe a szigetet. Nem fogod megbánni, kellemes időtöltésben lesz részed!
Szép fényeket kívánok a sétához!

1 megjegyzés:

Névtelen írta...


Nagy örömmel nézegettem ezeket a képeket, köszönöm!

Aláírás: egy exgyőri, aki ezen az őszön egyáltalán nem jutott haza.