2016. január 12., kedd

Egy erdélyi utazás állomásai

Évek óta utazom az Abdai Vándorbot Egyesülettel. Jellemzően csak az egynapos utakra szoktam benevezni. Ennek oka van, de nem részletezem, nem ez a jelen posztom témája. A múlt évben azonban úgy döntöttem, feleségemmel együtt benevezünk egy ötnapos szilveszteri, erdélyi utazásra.
Azt mondani, hogy "nem bántam meg", meg sem közelíti azt a sok élményt, ami az úton ért. Ezt turistaként mondom, nem fotósként..... bár hobbifotós mivoltomat meg nem tagadhattam az úton sem. Ahol tudtam, fotóztam, ahol nem tudtam, ott nem, bár néha a szívem szakadt, hogy megállás nélkül elmegyünk olyan témák mellett, melyeket megfotózni talán soha nem lesz alkalmam :-( Mondjak egy példát is? Hát ilyen volt a naplemente a Hargitán! Bámultam ki a busz ablakán, gyönyörködtem a látványban, és elképzeltem, mit hozhatnék ki ebből a látványból fényképen!)
De mint mondtam, azért nagyon sok képet hoztam haza fényképezőgépem memóriakártyáján. Több helyszínről is bemutatok egy-egy képet.... egyetlen különleges témáról kettőt :-)
Egy pillantás Erdély határáról
Ez a kép a Királyhágón készült, egy rövid "fésülködős" (más értelmezés szerint "telefonálós") megállás alkalmával. Itt kezdődik a történelmi Erdély, gyönyörű hegyeivel.
Cigánypalota - helyiek szerint "cigoda"
Cigánypalota - Cigoda
Ezek a giccsparádék Bánffyhunyad helyiségben találhatóak. Megállni nem volt idő, a mozgásban lévő busz ablakán keresztül készítettem néhány képet. Megdöbbentő és elkeserítő még a látványuk is!
Parajd
Meglátogattuk a parajdi sóbányát. Mérete monumentális, és egy kicsit sem hasonlít pl. az ausztriai Hallstadt sóbányájához. A látogatók nagy része légúti megbetegedésben szenved, gyógyulni járnak ide. A minél intenzívebb légzési tevékenységet a sportolás segíti a sótermekben.
Korond
Korond a kerámiaművészet fellegvára. Az egyik meglátogatott műhelyben éppen egy váza mintázását fotózhattam.
Korond
Ez a kép egy másik mester műhelyében készült. Az itt előállított termékek is más jellegűek.
Farkaslaka
Tamási Áron sírja, végakarata szerint két tölgyfa közé temetve
Szentegyháza
Itt ért egyik legnagyobb élményem. Egy helyi tanár által vezetett 100 tagú gyermek énekkar, és 40 tagú zenekar előadásában gyönyörködhettem. Nem kommentálom mással, csak annyival: gyönyörű és megható volt! Az együttes Abdán és Győrben is adott már műsort, de szerepeltek Budapesten, és sok helyütt Európában.
Csíksomlyó
 A kegytemplom szentélye
Csíkszereda
A helyiek által "angyalos templom"-nak nevezett templom. Ki ne ismerné fel Makovecz Imre keze nyomát? Azért "angyalos", mert az üveg kupolán keresztül angyalok néznek be a templom terébe. Hasonló megoldás, mint Győrben a bencés diákkápolna angyalai... 
Szilveszteri előétel
Gyimesbükk
Határkő a történelmi Magyarország legtávolabbi pontján. Mellette áll a felújított 30-as számú bakterház, amely Magyarország legtávolabb vasúti őrháza volt.
Gyimesközéplok Hidegség-pataka
Kedvünkért egy kis műsort adott a két igen neves helyi zenész, és a tánckar egy része. És a padon a jövő, az utánpótlás.... igen, a nevelés itt kezdődik!

Hááááát, ennyi! Először jártam Erdély ezen vidékein, de reményeim szerint nem utoljára.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Jó szívvel kívánom, hogy legyen még módod Erdély ezernyi szépségéből még többet - talán nem busz-rohantában - megismerni és fotózni. JanaPapa

Névtelen írta...

Aki ennyire nyitott és érzékeny a környezetében látható szépségekre, megérdemel még sok-sok ilyen és ehhez hasonló élményt Ettől a lelked is felmelegedik, a hangulatod is megvidámodik. Még sok ilyen csodában legyen részed!