2017. október 31., kedd

Most már tényleg Kolozsvár...

Tudom, senki sem kért arra, hogy írjam le, mikor merre jártam, és toljam arcotok elé a monitorra jól, vagy inkább rosszul sikerült képeimet. De ha jó idő van, és a közérzetem is jó, akkor megyek újabb fotósétára, ha rossz idő van, akkor meg böngészem az internetet. Aztán ha "eddig, eddig, eddig"  (mint Cilike, ugye tudjátok, ki Ő?) vagyok a politikai acsarkodással, meg a sok ostoba világmegváltó felfedezést bejelentő poszttal, leülök én is a gép elé, és írok egy újabb világmegváltó blogposztot. Illetve nem világmegváltó, hanem világfelfedező posztot. 
Ma - Torda után - visszatérek Kolozsvárra. A korábbi, nosztalgikus posztom után a közelmúltbeli kirándulásról fogok képeket mutatni. 
Amint beért az autóbusz a városba, hamarosan ez a kép fogadott. Nagy volt a meglepetés a részemről, hisz nem ilyen kép élt bennem Kolozsvár utcáiról. Ez már világvárosi forgalom, (és világvárosi káosz egyúttal, tegyem hozzá). Igaz, a káosz a képen nem látszik. Szóval óriási nagy a fejlődés az utóbbi néhány-tíz évben, ez nem vitatható.
Kolozsvár főtere
"Kolozsvár (románul 1974-ig Cluj, ma Cluj-Napoca, németül: Klausenburg, néha Clausenburg, latinul: Claudiopolis, szászul Kleusenburch, jiddisül: קלויזנבורג, Klojznburg) Erdély történelmi központja és legjelentősebb városa. A 2011-es népszámlálási adatok szerint Bukarest után Románia második legnépesebb városa. Az egykori Kolozs vármegye, ma Kolozs megye székhelye." - Wikipédia... Mielőtt elfelejteném a várost bemutatni.
A kép - így templom és szobor - Kolozsvár jelképének is felfogható. A gyönyörű Szent Mihály templom, és Mátyás király szobra együtt. A tér - mint tudja mindenki - sok hányattatáson ment át Funár polgármesterkedése idején, de ma már szépen rendbe van téve. Minden magyar turista számára kötelező program a térre ellátogatni!
A tér jobb oldali házsora
Szép paloták a tér jobb oldalán- Kár, hogy egyet éppen most tataroznak, alaposan elrontja a látványt. 
A szoborcsoport.
Mátyás király, és hős vezéreinek ábrázolása.
Szent Mihály templom
Természetesen belül is megcsodáltuk a legendás templomot. Engem meglepetésként ért, hogy a templom a római katolikus felekezeté... nem tudom miért, de szentül hittem, hogy a református felekezet tulajdonában van.
A nagyon szép szentély
A templomról ezen a linken olvashatunk többet. Én nem szándékozom bő ismertetést adni olyan dolgokról, amiről magam is csak keveset tudok.
Falfestmény maradvány
Kolozsvárról nem lehet addig eljönni, amíg Mátyás király szülőházát is meg nem néztük. Mi is megnéztük...
Mátyás király szülőháza.
 A bronztáblák feliratai közül csak a magyar nyelvűt olvassuk el. Az angolt az se, aki ért angolul, mert vagy a guta üti meg mérgében, vagy a nevetéstől kap vértolulást... tehát hagyjuk.
A Szamos
Kolozsvár - még egy operettben is megénekelt - folyója, a Szamos. Egy pillantást vetni rá megérdemli...
Nem állhattam meg, hogy ezt az ablakot le ne fotózzam, és a képet ide ne tegyem. Szinte hallom, mit olvasnának a fejemre ezért a képért a fotóklubban! De én így találom szépnek, és passz!
Szent György
Ha blogposztot írok, és nem akarok blődségeket összehozni, akkor gyakran puskázok a Wikipédiából. Mint most is:
"A kolozsvári Szent György-szobor (románul Statuia Sfântului Gheorghe) a Farkas utcai református templom előtt áll, a hársfák alatt. Az eredeti művet 1373-ban készítette a kolozsvári testvérpár, Márton és György, és Prágában, a Hradzsin udvarán áll."
Várfal
 Ez a hely is emlékeket ébresztett bennem: régi kolozsvári kirándulásom idején is jártam a várfalnál, és fotóztam a nejemet a lépcsők közelében.

Házsongárdi temető
Ha Kolozsvár, akkor Házsogárd... mióta először hallottam erről a helyről, azóta vágyódtam meglátogatni ezt a híres, sokak által magasztalt sírkertet. Tulajdonképpen nagy szerencsém volt ennek az útnak a programjával. Erdélyiné Magdika, a túravezetőn mint ha csak tudta volna, mit kell nekem látnom Erdély ezen részein. A nagyváradi Szent László templom, a tordai hasadék, Kolozsváron pedig a főtér, és a temető. A jónéhány református és unitárius fakazettás templom pedig csak a hab a tortán! Ja igen! És Torockó, a különleges házaival, a Székelykő bérceivel! 
Hatalmas, impozáns síremlékek
Hatalmas, impozáns síremlékek
Kós Károly, és családja
Hatalmas, impozáns síremlékek
Kőfaragó
Az úrnak valami konfliktusa lehetett a helyi "etnikum" tagjaival, mert a segédjével együtt nagy hangon szidták az egész nációt. Kicsit meglepődtem rajta, nem értettem, miért tartják szükségesnek elmondani nekem a véleményüket...
A költő Dsida Jenő...
A sírkert hatalmas, napokat el lehetne sétálni benne, a síremlékek feliratait böngészve. De hát a turista sorsa az, hogy ebből is kap egy picit, abból is kap egy picit, de ideje ... az aztán nincs semmire!

Köszönöm, ha velem voltatok! Legyen szép napotok!

Nincsenek megjegyzések: