2015. november 5., csütörtök

Balatonfelvidéki tanúhegyek - Badacsony

Dimbes-dombos vidéken születtem, síkvidéken élek... talán ez az oka, hogy különös vonzalmat érzek a hegyek iránt. Nem kell ám nagy hegyekre gondolni, nekem nagyon megfelelnek kis hazánkban elérhető néhányszáz méter magas hegyek is. Bakony, a Balaton-vidéki hegyek, a Mecsek, és a többi hasonló. Ha időm engedi (és más feltételek is adottak) akkor ezekre a helyekre megyek legszívesebben fotózni, kirándulni. Tavaly, év elején töltöttem először hosszabb időt a Mecsekben - azóta is "szerelmes" vagyok bele. Nem véletlen, hogy idén újra visszakívánkoztam oda... de erről majd később, másik posztban.
Az idei bakancslistám igen előkelő helyén a Balaton-felvidéki tanúhegyek bejárása szerepelt. Tudtam, hogy nem jutok el mindegyikre, de azt reméltem, némelyikre talán igen. Tavaly jártam Szigligeten, most a Badacsony és a Szent György hegyet soroltam a lista elejére.
Az idei nyár hosszú meleg időszaka miatt keveset utazhattam. Terveimet alaposan át kellett értékelni, és új prioritásokat kijelölni. A tanúhegyek közül a Badacsony meglátogatása sikerült...
Két fotós barátommal indultam útnak. A reggel enyhén ködös, néhol sűrűn gomolygó párás volt. Zalahaláp közelében meg is álltunk, mert kitűnő fotótéma ígérkezett az egykori katonai terület egy szakaszán. Igaz, a nap akkor már felmenőben volt, a köd és pára gyorsan változtatta az alakját, és időt is alig adott arra, hogy néhány képet készíthessünk. 
Tovább haladva a Badacsony szinte "tárt karokkal" fogadott bennünket, és legszebb arcát mutatta nekünk.

Nem mentegetem magam, csak a tisztánlátás kedvéért mondom: turistafotós vagyok; vagy ha úgy tetszik, fotós turista. Mindezeken túl a képek méretezése is jelentős mértékben TV-készülék oldalarányaihoz vannak illesztve, nem pedig magasabb szintű elvárások igénye szerint. A fájlméret pedig a WEB-es megjelenítéshez igazítva.
Zalahaláp
Sorállományú katona koromban gyakran jártam itt, akkor nem éppen turistáskodási céllal. Sokkal zajosabb és robusztusabb (harc)járművel közlekedtem akkor, mint ezen az úton :-)
Zalahaláp
Egyik fotóstársam magasan képzett amatőr, művészfotós; az Ő tanácsi alapján próbáltam képeimet elkészíteni. Nem mindig sikerült ... :-(
Zalahaláp... távolban a Halápi hegy
Rövid megálló, aztán mentünk tovább Badacsony felé. A "Szegedi Róza" házig kocsival mentünk. Ott parkoló, a továbbiakban pedig a cseppet sem könnyű turistautakon. Nyugodt lelkiismerettel mondhatom, megérte a fáradtságot!
Badacsony
Hosszú, meredek kanyargós lépcső "leküzdése" volt az első komoly próbatétel. Komoly - mondom én - értsétek úgy, hogy komoly öreguras próbatétel :-)
Badacsony
Fénypászta színes leveleken. A környezet olyan hatással volt mindegyikünkre, hogy szinte folyamatosan kattogtak a fényképezőgépek. A fák lombjainak gyönyörű színei, fények-árnyékok ellentéte... szinte minden lépés új kép készítésére csábított.
Badacsony
Rengeteg képpel a gépemben jöttem haza. Ezek egy része szanálásra került, de "emlékfotó" minőségű kép így is sok maradt. Ezekből mutatok néhányat...
Badacsony
 A hegyet kerülő turistaútról egy helyen rövid kis szakasz kivezetett a egy kőomlás peremére. Nem tudom méltó szavakkal leírni azt a látványt, ami innen tárult a szemünk elé. Csak azt javasolhatom mindenkinek, akinek erre lehetősége van, tekintse meg saját szemével...
Badacsony
Badacsony
Kis hazánk legszebb tájainak egy részét láthatjuk ebből a nézőpontból
Badacsony
A sok kép között sok hasonló is akad... de melyik fotósnak lenne szíve egy ilyen táj fotóját a kukába dobni?
Badacsony
Viszonylag sok időt töltöttünk ezen a helyen. Várt ránk azonban még több látványosság; többek között a Kisfaludi kilátó, és az arról látható panoráma.
Badacsony
Kisfaludi kilátó a Badacsony tetején. Természetesen "megmásztuk" - hogy ezzel a közkeletű kifejezéssel éljek. A látvány a tetejéről újabb csoda... de innen majd máskor, ha lesz érdeklődés a posztom iránt. :-)


Köszönöm, hogy itt jártatok nálam, legyen szép napotok, és szép fényeitek, ha Ti is fotózni, kirándulni indultok!

1 megjegyzés:

Kovács Miklós írta...

Ősszel nem jártam még ezen a részen. Gyönyörű így is az ősz színeivel újrafestve. Köszönöm, hogy megmutattad.