2015. július 20., hétfő

Bábolnai trilógia

Egy kedvelt blogger-társ - bár sohasem járt a Győr határában lévő gyirmóti lápréten, csak a győri fotósok képeiről ismeri a rét növényvilágát - "Kincses Gyirmót"-nak nevezte egykor ezt a területet. Az Ő szavaival élve "Kincses Bábolná-nak" nevezhetném én is a Győrhöz közeli városkát. Hatalmas területen fekszik ott a ménesgazdaság, szép arborétuma van, és a határában is talál fotóznivalót az erre kapható turista. Gyakori látogatója vagyok a környéknek, és mindig elégedetten jövök haza az ottani fotós túráimról.
Legutóbbi fotózáshoz egy fotóklub-tag adta az ötletet azzal, hogy a város határában található szélerőművekhez keresett társakat egy túrához. Az ötletet nagyon jónak találtam, de a megadott időpontban nem értem rá - ezért egy kora reggel egyedül indultam útnak Bábolnára.
Nézzétek velem együtt, mit láttam:
Bábolna - szélerőművek
Mint említettem, kora hajnalban indultam. A nap még alacsonyan járt az égbolton, de a téma már jól kivehetó volt, amint a közelbe értem.
Bábolna - szélerőművek
A kocsit egy "útzár" miatt le kellett tenni, de nem is bántam. Nagyon kellemes időben, laza sétával közelítettem a szélerőmű park felé. A nap első sugarai már derengtek az ég alján.
Napraforgó
Idén gyakorlatilag először fényképeztem napraforgót. Mivel a napraforgó hamarosan leérik, nem hagyhattam ki, hogy néhány fotót erről a tábláról is ne készítsek.
Máktermő tábla
Ez a látvány ma már ritkaságnak számít... fényképezőgépemre egy utazó-zomm volt csatlakoztatva. Ez az obi remek találmány, tud sok mindent, de speciel makrót azt nem.... nem tud jó háttérelmosást produkálni se... ilyen az, amit tud :-) Akkor még nem gondoltam, milyen gondolatokat ébreszt bennem ez a kép néhány nap múlva. (Ezt most csak magamnak mondom).
Bábolna - szélerőmű
Fölnéztem a magasba... ilyen közel még sohasem jártam ilyen energiaforráshoz.
Napraforgó
Mivel a szélerőművek éppen a napraforgó tábla szélén álltak, természetesen oda is figyeltem. Éppen előttem két szép "tányér" állt stabil száraikon, de fura módon egymástól elfordulva. Pedig egymás mellett töltöttek sok időt, látszólag talán jó barátságban (?). De a napraforgó már csak olyan, arra fordul, amerről a nap süt... Aztán ha az egyikre valahogy mégis szebb nap süt, mint a másikra, máris új irányba fordítja a fejét... mint a való életben.
Bábolna - szélerőművek
Szóval... ilyen képet tárt elém a kora reggel. Magamban hálás voltam a klubos fotóstársnak, akitől a fotózás ötlete származott.
Na, még egy napraforgó.... friss, vidám, de az utolsó ma
Bábolna - szélerőmű
Olyan képet szerettem volna készíteni, amelyiken jól látható a szárnyak mozgása. Ekkor azonban már olyan fények voltak, hogy az obim legkisebb, 25-ös blendéje mellett is nagyon rövid záridő adódott. Nem segített még a CP szűrő sem, ND szűrőm pedig nem volt még akkoriban. (Azóta beszereztem egy 1000ND-t).
Bábolna - szélerőmű
Egy szép szál erőmű egymagában....
Itt befejeztem a fotózást, és máris azon gondolkodtam, hol folytassam. Ölbőpuszta jött számításba. Gondoltam, kiérek nyolc órára, és fotózhatom a mének vágtáját, amint terelik őket a szabadtéri karámokba. Arra azonban nem számíthattam, hogy a lovászok túl frissek ma, és idő előtt szabadjára engedik a lovaikat. A ménesfuttatás szokott ideje előtt a helyszínre értem, de a lovászok már visszafelé baktattak, amit az istállókhoz értem. 
Bábolna-Ölbőpuszta, a ménistálló karámja
A karámokban már csak mélán ténfergő, kórót rágó, unatkozó lovacskákat találtam. Semmi akció, semmi, erőfitogtatás, semmi vetélkedés, nekem pedig majdnem semmi fotótéma :-(
Bábolna-Ölbőpuszta, a ménistálló karámja
Bábolna-Ölbőpuszta, a ménistálló karámja
Abban bíztam, talán hazafelé, a díjugrató pályán lesz edzés, vagy bármi mozgás. Indultam is hamarosan, be kellett látni, hogy itt érdemi fotózásra nem lesz lehetőség.
Versenypálya
Nagy nyüzsgés a pályán sem volt, de nem volt hasztalan, hogy megálltam. Egy hölgy dresszírozott épp egy szép fehér lovacskát.
Versenypálya
Persze, rögtön felfigyelt rám - kissé bizalmatlanul méregetett előbb, majd néhány kör megtétele után közelebb jött. 
Versenypálya
Még beszélgettünk is pár percig. Amikor elköszönt, megengedte, hogy a képeim az internetre kerüljenek. Ezúton is köszönöm neki!

Ez volt a mai napra rendelt.....

Nincsenek megjegyzések: