2015. április 22., szerda

Vissza Hollókőre

Ma újra a Hollókőn tett kirándulás járt az eszembe. Tudom, nem kell bizonygatni, hogy nagy élmény volt! Készült is sok fénykép a gyönyörű népviseletekről, az ünnepi sokadalomról, népszokások felelevenítéséről, meg egyáltalán mindenről, ami a világörökségi helyszínhez méltó.
A mai posztom még mindig a falu főutcájáról szól.... aztán majd jönnek tájképek (a vár felé vezető útról készültek) és maga a vár is!
De most még maradjunk a múzeum-faluban....
Hollókő - népviseletbe öltözött lányok
Már az első hollókői kirándulásom óta kerestem az alkalmat, hogy kedvemre fényképezhessek népviseletes lányokat, asszonyokat. Ezúttal láthattam elég sokat, fényképezésre is volt alkalom... igaz, nem mindig úgy, ahogy én szerettem volna. De nem vagyok elégedetlen, félreértés ne essék!
Hollókő - népviseletbe öltözött lányok
A hölgyek mindig nagyon készségesek voltak, ha képet szerettünk volna készíteni. Az más kérdés, hogy nem ritkán szinte csapatostól tódult a fotózó közönség, ha valahol megálltak pózolni a lányok.
Hollókő - népviseletbe öltözött lányok
A portréfotózás kedvelt műfajom. Nem véletlen, hogy ha mód volt rá, igyekeztem portré-jellegű képeket is készíteni. Nem volt egyszerű, hisz a több tucat nézelődő ember között nem lehetett a legelőnyösebb helyzetet elfoglalni a fényképezéshez.
Hollókő - népviseletbe öltözött lányok
De mint ahogy a már idős középiskolai osztályfőnököm mondta egy érettségi találkozón: "Azért próbálkozunk" :-)
Hollókő - népviseletbe öltözött asszony
Hollókő - népviseletbe öltözött asszony
Hollókő - népviseletbe öltözött asszony
Nemcsak szemnek, szájnak is ingere.... finom, helyi receptek szerint készített rétesek, és más sütemények is kínálták magukat! Meg is kóstoltuk, utas- és fotós társammal együtt!
Hollókő - népviseletbe öltözött lányok, fiúk
Nem tudtam betelni a gyönyörű ruhák, színek látványával. fotóztam is, ahányszor csak alkalom adódott...
Hollókői asszonyok
Hogy ne mindig csak a "gyengébb nemről" essen szó!
Bajusz
Na, és a végére egy korosabb úriember, igazi különleges szakállal - a változatosság kedvéért.

Legyen szép napotok!


Nincsenek megjegyzések: