2015. március 26., csütörtök

Raynox M-250

Kisebb-nagyobb intenzitással már ifjonc korom óta fényképezek. Időm azonban csak nyugdíjas korom óta van annyi, hogy kedvem szerint hódolhassak a "hóbortomnak". Fölszereltem magam digitális masinákkal, néhány objektívvel, és utazgatni kezdtem. Főleg Magyarországon látogattam meg városokat, természeti tájakat, és mindenhol képre vettem azokat a látnivalókat, melyek felkeltették a figyelmemet.
Mivel képeim egy részét internetes közösségekben is megosztottam, lassan hasonló érdeklődésű barátokra is leletem. Ezek közül néhányat személyesen is megismertem, többekkel pedig csak internetes kapcsolatom van.
Kirándulásaim során jellemzően városfotókat és tájképeket készítettem. Tudom, hogy nem ezek a legizgalmasabb fotótémák, de ezek a legkönnyebben elérhetőek. Felszerelésem is leginkább az ilyen képek készítésére alkalmasak.
Fotós barátok hatására egy idő után a természetben élő vadvirágok fotózása is egyre inkább érdekelni kezdett. Olyannyira, hogy hamarosan makrófelvételi lehetőségek után néztem. Tudtam, hogy speciális makró-objektív drága dolog, és abban sem voltam biztos, hogy a makró-fotózás iránti érdeklődésem tartós marad. Ezért úgy döntöttem, hogy bevezetésként egy Raynox M-250 típusú előtétlencsét vásárolok. Ez kicsi befektetés, akkor sem ér nagy kár, ha a makró-fotózást nem kedvelem meg tartósan.
A lényeg: megérkezett a megrendelt eszköz. Elsőre kicsit esetlen dolognak tűnt, nehezen állt rá a használatára a kezem. Ez egy olyan kütyü, amit a fényképező gép lencséje elejére kell csíptetni, és jelentősen közelre hozza a témát.
Mit ne mondjak: nem bűvölt el az eredmény. Lehet, a hiba bennem van, nincs elég türelmem ahhoz, hogy az új eszköz használatát kitanuljam. Hordtam magammal rendületlenül, de szinte soha nem vettem ki a táskámból fotózásaim során.
Az elmúlt napok egyikén azonban tettem egy újabb próbát arra, hogy használjam-e a lencsét, vagy végképp lemondjak róla. Ezúttal nem az alapobjektív elejére helyeztem fel, hanem egy Olympus Zuiko 40-150 mm gyújtótávolságú középzoomra helyeztem. 
Nézzétek meg az eredményt:
Pettyegetett tüdőfű
Pettyegetett tüdőfű kisebb részlete
Erdei csillagvirág
Erdei csillagvirág egyetlen kis virága - bele sem fért a képmezőbe!
Hóvirág
Odvas keltike
Odvas keltike közelebbről
Odvas keltike egyetlen kis részlete - vágatlan kép!
Odvas keltike másik példánya
Mézgyűjtő a keltikén. Sajnos, hamar elrepült, nem várta meg, hogy élesebb képet készítsek róla
Másik kép az előző keltikéről
Befejezésképpen a csillagvirág teteje
Az összes bemutatott kép vágatlan felvétel, a teljes képet mutatja, amit a fényképező gépem készített. Lehet, hogy érdemes lesz megbarátkozni az eszköz rigolyáival? 

Szép napot Nektek!






2 megjegyzés:

Magdolna írta...

Nagyon szépek a virágok

H.Marcsi írta...

Érdemes lesz!!!!! :) :) :)