2015. február 14., szombat

Egy mangalica végnapja


Hungary - Vonyarcvashegy, Hotel Lidó és a kiránduló buszunk
Hatalmas lendülettel kezdtem legújabb blogposztom megírásába, de aztán ugyanazzal a lendülettel le is állítottam magam.
Még mindig a Vándorbot egyesülettel tett Balaton-parti, vonyarcvashegyi kirándulásról van szó. Konkrétabban egy disznótorról... ami lehet, hogy érdekes és természetes egyes embereknek, az ugyanakkor lehet nem kívánatos látvány másoknak. Ezért úgy döntöttem, a véres disznóvágásról nem teszek fel képeket, csak a nap egyéb eseményeit illusztrálom fotókkal.
Reggel meghozták a vágóhídról a termetes kocát - úniós előírások szerint előkészítve darabolásra. Jött néhány jól megtermett böllér vagy hentes is, akik aztán azon nyomban bontószékre akasztották, és munkához fogtak. Mi, turisták természetesen addigra túl voltunk a reggelin, a "háziak" pedig a bontás megtekintésére invitáltak bennünket. Jó magyar szokás szerint mindenki kapott egy-egy pohárka "erőset", hogy a reggeli friss levegőn meg ne fázzunk. 
Hungary - Vonyarcvashegy
További "védőitalként" üstben készült a fűszeres forraltbor és a citromos tea. Ezekből mindenki igénye szerint fogyaszthatott.
Közben szólt a zene.... egy igazán jó harmonikás játszott mindenki megelégedésére. Volt, aki a közben már elkészült friss husikból falatozott, volt aki a zeneszóra nótázott, sőt az idő múlásával, a fokozódó jó hangulat hatására táncra perdült! Még a "megy a gőzös" sem maradt el! :-)
Ami engem illet (hogy kicsit magamról is beszéljek) nem tipikus mulatós típus vagyok. Néha bekaptam pár jó falatot, sajtos pogácsát, egy pohár forralt bort, de a "táncika" nem ragadott magával. Ehelyett kimentem a Balaton partra fotózni. Nem volt ehhez ideális az idő, de engem vonzott ez a lehetőség, mert életemben most láttam először a téli Balatont. Szürke, fénytelen idő volt, hol sűrűbben, hol ritkábban hullt a hó is. Fáztam, mégis élveztem ezt a helyzetet. 
Szolidan hideg téli Balaton, itt még jég nélkül
Balaton
Balaton - kavicsok partközelben
Balaton - kissé már derültebb időben
A strand szemben van a hotellel, mindent beleszámítva talán 100 méter sétával elérhető a vízpart. Sétáltam, élveztem a friss levegőt, a csípős szelet, majd újra a társasághoz csatlakoztam.
Táncoló turisták
Ekkor már ment a tánc a zenére. Azt nem mondom, hogy nagy volt az "ereszd el a hajamat!", de olyan öreguras, sokszor csak helyben topogós "senior dance" volt a műsor. Meg persze a nóta, annál nagyobb hangon.
Mulattunk
Volt jókedv, nem kell bizonygatni! :-)
Ő pedig a "hermónikás", akinek a hangulatot köszönhettük
Elmúlt a délelőtt, következett a pazar, bőséges ebéd. Mindenki hatalmasan jóllakott... a csapat egy része fürdéssel (a hotel saját fürdőjében), mások csendes pihenéssel, még mások pedig sétával folytatták a napot.
Én pedig kirándulással.... hogy hová mentem, azt majd a következő posztomban mutatom meg Nektek.

Innen már a vasárnap reggel készült képeimből mutatok egy keveset.
Jeges Balaton
Akik a Balatontól távol élnek, nem is sejtik, milyen rövid idő alatt változtathatja a tó az arculatát... különösen téli időben. Az éjszaka hideg volt, a tó vízén összefüggő, masszív - de nem túl vastag - jégréteg keletkezett, amire egy vékony hóréteg is borult.
Jég a part mentén
Nagyon sok képet láttam a jeges Balatonról, de magam még nem láttam így a tavat. Nagyon élveztem a látványt, fotóztam is sokat...
Jeges Balaton
Aztán jött a csoda, amit alig akartam elhinni! Pillanatok alatt feloszlottak a felhők, kisütött a nap, a jég pedig gyors olvadásba kezdett. Csináltam egy hosszú sétát a part menti kerékpárúton... mire visszaértem a hotel elé, a parttól számítva 2-300 méter távon nem volt jég.
Balaton
Az égbolton a szürke helyett megjelent a kék szín, a víz felszínén pedig csodás "fényhidat" alkotott a napsütés.
Balaton
Az eredetileg "véresre" tervezett posztom ilyenre szelídült. Remélem, ezzel nem sértem senki érzékenységét semmilyen tekintetben.

Szép napot kívánok minden kedves blogolvasómnak!

Nincsenek megjegyzések: