2014. december 3., szerda

Őszi csatangolás Tapolca szívében

"Tapolca a Balaton-felvidék nyugati szélén, a Tapolcai-medence közepén helyezkedik el. A várost körülölelik a Tapolcai-medence bazalthegyei. Ahol az egykori Pannon-tenger vizéből lerakódott üledékekre szétfolyt a bazalt, megvédte azokat a szél és víz koptató munkájától. Így alakultak ki a térszín egykori magasságát „tanúsító”, kúp vagy koporsó alakú tanúhegyek." - Wikipédia

Azt gondolom, ez a rövid idézet a Wikipédiából önmagában is elegendő lehet ahhoz, hogy a magamfajta turista érdeklődni kezdjen a város, és környezete iránt. Pedig ebben még szó sincs a méltán messze földön híres Tavasbarlagról, és a város legszebb részét jelentő Malom-tóról. Ragozhatnám a témát azzal, hogy ebben a városkában töltöttek katona-éveim nagyobb részét, majd később katonai továbbképzés címén újabb három hónapot. Ez utóbbi tény csak amiatt érdekes - elsősorban - számomra - hogy ez idő alatt született meg kisebb lányom... sohasem felejtem el azt a bumlizást a vonaton, amíg hazaértem Győrbe a távirat után! :-))))

Legutóbbi tapolcai kirándulásom a közeli közelmúltban volt - a több helyszínt érintő kirándulásom keretén belül. A szűkre szabott idő miatt csak a Malom-tó, és a főtér fotózását terveztem ezúttal. A helyszínt jól ismertem, könnyen találtam helyet az autómnak, és máris indultam a tó körüli sétámra.
Tapolca - Malom-tó
A tó környéke nagyon szépen rendben van tartva. Ez fontos is, hisz a város idegenforgalma elsősorban a tóra és a Tavasbarlangra korlátozódik. Az ősz természetesen teleszórja a sétányt és a vízfelületet színes levelekkel... ez viszont nem minősül szemétnek, csak "hangulat-fokozó" jelenségnek.
Tapolca - Malom-tó
Talán nem a legszerencsésebben fogalmaztam meg a címet. Jobb lett volna "Őszi andalgásról" írni.... Annyi emlék tolul az ember memóriájába ilyenkor, ha sok év előtti eseményekre emlékszik... a jelen mint ha ki is lenne zárva pillanatokra, csak az van észben, ami - hány évvel ezelőtt is? - történt? Sokkal. Ne számolgassuk.
Tapolca - Malom-tó
Tapolca - Malom-tó
A látvány lenyűgöző azok számára is, akik először látják. A színek kavalkádja vidítja az embert... ha mégse, akkor ott van néhány igen hangulatos kiskocsma, vendéglő! Egy adag finom étel, pohár sör vagy pálinka, és rögtön még szebb lesz minden! (Persze, nekem a két utóbbi szigorúan tilos volt ezúttal). Igaz, nem is kellett semminemű dopping, hogy jól érezzem magam!
Ja, hogy el ne felejtsem: meg a finom balatoni borok!!!
Tapolca - Malom-tó / Kút (most épp nem működött)
A tó körül több műalkotás is látható, a művészetkedvelők örömére.
Tapolca - Malom-tó
Tapolca - Malom-tó
A kép közepe táján látható rés egy meredek lépcső, az egyik fő közlekedési útvonalhoz vezet. Erről mindig eszembe jut, hogy vittem itt föl ölben a feleségemet, még jegyes korunkban! :-)
Tapolca - főtér
Ezúttal is fölsétáltam a lépcsőn (egyedül). Gondoltam, elsétálok addig a kocsmáig, ahová szórakozni jártam egykor katona-társaimmal. Szomorúan vettem tudomásul, hogy a régi épület helyén egy bank épített fura modern épületet.
Tapolca - cégér
Tapolca - Kiskirálylány
Marton László szobrászművész alkotása: Kiskirálylány. Kisebb változat, az eredeti méretű szobor Budapesten, a Korzón található.
Tapolca - Malom-tó
Az idő haladt - lejárt az a terminus, amit Tapolcán tölthettem. Vissza kellett sétálnom a kocsimhoz, menni tovább, mert még terveim voltak aznapra (innen mentem a Halápi hegyre, az elhagyott kőfejtőbe)
Tapolca - Malom-tó
Még néhány pillantás a tóra, a szökőkútra....
Tapolca - Malom-tó
Még egy fotó búcsúzóul.... és ezzel egy időre újra elköszöntem a várostól. Remélem, nem utoljára!

Szép napot mindenkinek...

Ui: A Tavasbarlangról is láthattok képeket a következő linken (ugyancsak saját blogposzt)
http://nadasdiszabo.blogspot.hu/2012/05/kifogtak-az-aranyhalat-tapolcan.html


1 megjegyzés:

Esther Rasmussen írta...

J'ai adoré la promenade. Merci!♥