2014. május 13., kedd

Pécs - 'tárgyalás'

Ma folytatjuk sétánkat Pécs belvárosában... meghívok mindenkit erre a virtuális városnézésre, akit érdekel ennek a szép magyar városnak az építészete, kulturális és vallási értékei.
Természetesen nem lesz teljes a körsétánk, hiszen rengeteg korlát közé vagyunk zárva - képletesen persze. Időhiány, terjedelmi korlátok, és néhány más....
Nagyon szép portál, útban a Bazilika felé
Az első pillantás a Bazilikára
A dzsámi mellett kiemelt célpontom volt, hogy megnézzem a Bazilikát. Tudtam, hogy gyönyörű épület, sok képet láttam róla, köztük igazán jól fotózott albumot, blogposztokat. Ez mind csak növelte e kíváncsiságomat, érlelte bennem az elhatározást, hogy ezt nekem is látni kell! Többször elmondtam, hogy nem az eltúlzott vallási meggyőződés, hanem elsősorban az egyházi műemlékekben felhalmozott szépség, művészi értek az, ami a templomok iránti érdeklődésemet táplálja. Vagy érti ezt valaki, vagy nem, meggyőzni nem akarok senkit a magam igazáról. Sokkal nagyobb meggyőző erő az, ha valaki bemegy egy ilyen csoda kapuján, kalapját levéve csendben körbesétál, és gyönyörködni próbál abban, amit bent lát. Aki még nem tett ilyet, annak ajánlom, próbálja ki....!
A Bazilika bejárata előtti tér. Két tornyot a felújítás miatt nem tudtam (nem akartam) képre venni
Idős korban különös ihletődöttséget érezhet az ember az altemplomokban, az egyházi, vagy akár világi temetkezési helyeken. Hadd ne magyarázzam, miért....
Pécsi Bazilika
Pécsi Bazilika
Pécsi Bazilika
Mindamellett igyekszem nem eltúlozni a templombelsőkről feltett képeim számát. Fotón látni nem is igazán nagy élmény, hisz egyszerű amatőr géppel már technikailag sem lehet kifogástalan képeket készíteni. A legszebb élmény az, ha személyesen tapasztalja meg, amit jobb híján csak képen vagyok képes megmutatni.
Pécsi Bazilika - Altemplom
Pécsi Bazilika - Altemplom
A Bazilika körül nagyszabású felújítási munkák folynak. Ez örvendetes, azt jelenti, hogy a jelen generáció nem kis áldozatok árán fordít gondot arra, hogy a jövő emberei is láthassák a múlt örökségét. Csak hát a fotózni vágyó turista bosszankodik ilyenkor! Emiatt van az, hogy a nagyon impozáns, négy toronnyal rendelkező Bazilika fotózásához olyan nézetet kellett választani, hogy az éppen fölállványozott torony takarásban legyen. De hát "itt és most" csak így lehetett....

Liszt Ferenc
Liszt Ferenc zeneszerző, zongoraművész emlékét egy igazán egyedi formájú szobor ápolja. Egy saroképület fém erkélyéről néz a Bazilikára... szokatlan, formabontó alkotás, modern művészet. Szokatlan és formabontó, mint magának a művésznek az élete volt...
Felújítási munkák
A Bazilika is külső felújítás alatt áll. Ezért "takartam" és a felállványozott 4.-ik tornyot.
Barbakán (ágyútorony) és a Barbakán-kert
Pécs vára a török harcok idején is jelentős objektum volt. Barbakán, hosszan futó megmaradt várfal emlékeztet erre az időre.
Pécs - Városháza
Egy nagyon rövid kitekintés újra belváros központi terére. Képen az igen szép Városháza, az előtérben pedig Leonardo lova.
Pécs - Zsinagóga
A mai poszt végén a Zsinagóga. Kevés időmbe sehogy nem fért bele, hogy belül is megnézzem, pedig nagyon szerettem volna látni. Talán lesz még alkalmam erre is.

Nagyon sok fotóm van még... de tudom, hogy minden látogató türelme véges, néhány képnél többet senki nem néz meg egy témáról.
Folytatom legközelebb .... a csodás Zsolnay-negyeddel! :-)

Legyen szép napotok!

2 megjegyzés:

Miriam Papp írta...

Különösen a Bazilika belsejében készült felvételek és a Zsinagógáról készült kép tetszettek. Természetesen a többi is megszokottan szép és érdekes a beszámolóval és információkkal együtt. Örülök, hogy láthattam :-)))

Névtelen írta...

A Bazilika valóban csodálatos, én is mindenkinek csak ajánlani tudnám, hogy belül is alaposan nézze végig. Kár hogy a Zsinagógára nem volt időd, mert nagyon szép. Tavaly rengeteg fotót készítettem a belső térről.
Pécs valóban különleges, látnivalókban gazdag, csodálatos város. Érdemes sok időt eltölteni és kis utcácskáiban is végigsétálni.
Nagyon tetszett amit itt láttam, jó érzés és melegség töltötte el a szívemet, köszönöm!