2014. április 19., szombat

Egy szatír Harkányban

Orfűi időtöltésem egy napját arra szántam, hogy néhány közeli városban tegyek egy rövid kiruccanást. Tudtam, hogy annyi időm nincs, amennyi a környék szépségeinek alapos bejárásához kellene, de nem akartam úgy jönni haza Baranyából, hogy szinte sehol nem jártam.

Az egyik felkeresett város Harkány volt. Van itt sok dolog, amiről írni érdemes, de most csak a város díszkútját mutatom be Nektek - illetve annak, aki még személyesen nem látta.

A díszkút a híres fürdővel szemben elhelyezkedő Zsigmond ősparkban található, és Zsolnai anyagból készült. Az alja egy szépen kivitelezett csobogó, több ágon folyó vízzel. Az alkotás fő alakja egy szatír (faun), amint épp vidám hangulatban, pajzán testhelyzetben enyeleg egy neki tetsző halandóval...
Egyesek szerint a szobor megmozgatja a férfiak fantáziáját... mások szerint a lányokét is... Én nem tudom, mire gondolhatnak, öreg vagyok már, a fantáziám se a régi! Engem ez a jelenet már csak egy gyümölcsprésre emlékeztet, ha jól megnézem a részleteket... azt tudtam volna értékelni, ha a csobogókból stílszerűen gyümölcslé csorog a víz helyett. De nem az volt... :-(

Harkány - díszkút
A szatír...
Szemből...
Csobogó
Végezetül egy lila akác...
Kellemes Húsvéti Ünnepet kívánok minden látogatómnak!

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez a szatír elnevezés valóban nagyon találó, a hozzá fűződő történet pedig egyenesen tökéletes. Annyit kiegészítésként leírnék, hogy a Zsolnay anyag valójában pirogránit, melyet egy speciális eljárással állítanak elő. Bevallom engem egy-egy Zsolnay gyártmány teljesen le tud venni a lábamról, mesés ahogy a színei változnak (látószögenként). Sok ilyenről akad fotóm, talán egyszer összeszedem őket egy helyre, hogy mások is láthassák. Mindenesetre ezt a kútszobros fotót irigylem! Nagyon tetszik!
Neked is kellemes ünnepeket!

Unknown írta...


remek képek Köszönet érte

Unknown írta...


remek képek Köszönet érte

Meli írta...

Szia! Én úgy tudtam ezt a történetet ábrázolja a kút: http://www.linbrunnpinceszet.hu/a_szarsomlyo_oldalan_lathato_ordogszantas_meseje/
Üdv! :)

Nádasdi Szabó Zoltán írta...

Akár igaz is lehet a mese, kedves Meli, de azért van csavar a történetben. Az ördög nem kapta meg a leányt, tehát az ölébe sem ültethette, pláne nem mezítelenül, ahogy a szobor ábrázolja. Ugyanakkor a sok gyümölcs, szőlő sem illik a képbe, ha a mesére gondolunk. Hajlok inkább egy pajzánkodó szatír figuráját látni a szobor alakjában, mint az ördögét! Persze, tévedhetek, tudja az ördög!