2013. június 18., kedd

Bokod/Oroszlány horgásztó

Szívesen és gyakran böngészem a Picasa és a G+ fotóalbumokat szép helyek után kutatva - szívesen böngészem kis hazánk térképét is, hogy - lehetőleg nem túl messze a lakhelyemtől - kirándulási és fotózási helyszíneket keressek. Így került a látóterembe egy szép nagy tó Bokod község és Oroszlány város között. Nem kellett sokat győzködnöm magam, hogy tervbe vegyek egy fotótúrát ide. Nos, nemrég Vértesszentkereszt kapcsán alkalmasnak találtam az időt, hogy a bencés kolostor, apátság romjait, ezt a tavat, és egy közeli remeteséget egy kirándulás keretein belül felkeressem.
Az utam először Vértesszentkeresztre vezetett. A romok megtekintése és fotózása után pedig a tóhoz indultam. Úgy gondolkodtam, Bokod felől közelítem meg, mivel a térképem alapján ez tűnt jobb választásnak.
Nem számoltam azonban technikai malőrökkel. A GPS készülékembe beírtam a célpont község nevét, jobb híján a falu közepét - arra számítottam, ha már ott vagyok, akkor a helyiek eligazítanak, hogyan jutok ki legkönnyebben a tópartra.
Mentem-mentem, fordultam jobbra, fordultam balra, nagyon ügyelve, hogy mindig pontosan betartsam "Andrea" kellemes hangján utasítgató készülékem instrukcióit. Nem is igazán tudtam, merre járok, bíztam a technikában. Arra határozottan emlékszem, hogy az utolsó instrukció az volt: "A következő lehetőségnél forduljon balra!" Megcsináltam a manővert, és egy jó minőségű kétsávos aszfaltozott úton találtam magam. De alig álltam egyenesbe, "Andrea" kimért, nyugodt hangján közölte velem: "Újratervezés". "Andrea" nyugodt volt, én meg egyre idegesebb, mert még néhányszor elmondta, hogy most újratervez, de az új terv csak nem akart kialakulni! Gondoltam, nem létezik, hogy ilyen jó minőségű és nagy forgalmú út hiányzik a térképről, ezért adtam még egy esélyt a masinámnak: csináljon már új tervet, hogyan jutok el Bokodra? Néhány perc múlva feltűnt, hogy '"Andrea" elhallgatott! Megörültem - kész az új terv; de akkor meg miért nem mondja, merre? Rápillantottam a készülékemre: se kép, se hang! Én meg azt sem tudom, hol vagyok, csak annyit, hogy valahol Oroszlány térségében! A GPS-em vagy hőgutát kapott a kocsi szélvédője mögött a nagy melegben, vagy elszégyellte magát, hogy ő se tudja, hol járunk! Megálltam egy alkalmas helyen, hogy eldöntsem, most akkor merre...... Örömmel tapasztaltam, hogy épp egy földút csatlakozásánál vagyok, az út pedig kis házikók, kalyibák előtt vezet. Jé, akkor itt emberek is lesznek! Egy rövid szakaszon begurultam az úton, megálltam egy szép nagy fa alatt az árnyékban. Akkor tűnt föl, hogy jobb kéz felé víz van, balra kis kertek. Kimentem a vízhez: hát láss csudát, ez az a tó, amit keresek! Ki hitte volna: úgy találtam meg, hogy eltévedtem!!!! :)))
Nem kis csalódás volt azonban, hogy a szabadon bejárható tópart helyett rendkívül zsúfolt vízfelületet találtam. Madarakat, természetes vizivilágot szerettem volna fotózni - ehelyett nem túl esztétikus kinézetű házikókkal betelepített tavat találtam. Egy perc se kellett, hogy a természetfotózós terveimről lemondjak. Gondoltam, akkor már megnézem, mi az, ami itt fotózható, és írok majd egy blogposztot arról, ami elém terült ennek a tónak a meglátogatása során. 
Bosszúságom egy idő után derűre váltott. Próbáltam a dolog humoros oldalát elfogadni. Leginkább az fakasztott "hangos mosolyra", hogy a tó körül vezető utacska egyik oldalán a tó, egy sor halásztanyával, az út másik oldalán pedig egy sor budi - pontosan annyi, amennyi horgásztanya a vizen. Mondjuk, érthető, emberi szükséglet..... :)))))

Horgásztanyák, hétvégi pihenő házak
Horgásztanyák, hétvégi pihenő házak
Gyönyörű rózsák
Távlat...
Rózsák...
Horgásztanyák, hétvégi pihenő házak
Tájékozódási pont....
Horgásztanyák, hétvégi pihenő házak
Hát igen, ez is kell.....
Horgásztanyák, hétvégi pihenő házak
Horgásztanyák, hétvégi pihenő házak
Horgásztanyák, hétvégi pihenő házak
Horgásztanyák, hétvégi pihenő házak
Horgásztanyák, hétvégi pihenő házak
Rózsák
Rózsa
Rózsák
Kormorán
Lepke
Lepke
Kacsacsalád
Kacsacsalád

Találtam, és fotóztam gyönyörű virágokat, és néhány vízimadarat is..... 
Remélem, tetszenek Nektek a képeim - azért készítettem, és mutatom meg Nektek.........

Szép napot minden kedves látogatómnak!

1 megjegyzés:

Zsuzsanna blogja írta...


Nagyon szép sorozat köszönöm,hogy meg osztottad!
Szép napot kívánok!Zsuzsa