2012. július 21., szombat

Ausztria - Panoráma út a Großglockner felé

Nem lesz könnyű dolgom, de ez kellemes gond: ausztriai nyaralásunk egyik legszebb kirándulását szeretné bemutatni blogolvasó barátaimnak. Mondom, hogy "egyik", mert voltak más olyan napjaink is, amikor minden várakozásomat felülmúló élményben volt részem. A poént persze nem lövöm le előre, majd szép sorjában sort kerítek minden helyszín bemutatására. Az időrendi sorrendnek itt nincs jelentősége, hiszen nem szorosan összetartozó dolgokról lesz szó.
Az első helyszínről annyit mondhatok, hogy az egyik legnagyobb - vagy éppen legnagyobb - ausztriai hegycsúcs és gleccser megtekintésére indultunk. Azt már itt tisztázni kell, hogy nem maga a hegycsúcs meghódítása volt a cél. Autóval járható út csak a Ferenc József császár (Kaiser Franz-Jozeph) magaslatra vezet. Ez a magaslat éppen szemben van a nevezetes csúccsal, innen nyílik a legszebb kilátás a hegyre, és az oldalában található jégfolyamra. Itt van egy hatalmas turista fogadó, minden szükséges szolgáltatással rendelkezésére állva a látogatóknak. Hatalmas méretű terasz lehetővé teszi rengeteg ember számára, hogy zavartalanul élvezze a kilátást, és fotózhassa-filmezhesse a látványt. Erről a pontról lehet szemrevételezni magát a Großglockner nevű csúcsot, és egy hegykatlanban az oldaláról "lefolyó" jégfolyamot, a gleccsert. A gleccser alsó széle már erősen töredezett, és itt már olvadásnak indul, ahogy enyhébb, már fagypont feletti hőmérsékletű levegővel érintkezik.
Hófoltok, kisebb-nagyobb jégmezők a hegyek oldalában
Hófoltok, kisebb-nagyobb jégmezők a hegyek oldalában - és üde zöldek!
Sík vidéken élő ember számára különleges élmény a felhőkben eltünedező, majd újra előbukkanó hegyek látványa, és az üde rétek és erdők a hegyoldalakon. 
Hegyek és felhők
Hegyek-völgyek
Az útvonal egyenesen döbbenetes: számunkra szinte félelmetes hajtűkanyarok, meredek emelkedők és lejtők váltogatják egymást 50-100 méterenként. A kocsit nem én, hanem vőm apja vezette. Néha kedvem lett volna figyelmeztetni, hogy ennek a kapaszkodónak neki ne hajtson, mert nem létezik, hogy oda fel lehet menni - hogy visszacsúszunk, az biztos! :-) Vagy megyünk fölfelé, és hanyatt esünk autóstól, látom előre! De azért bizakodtam, hogy mégis fölérünk egyszer csak, mert más autók is felmentek előttünk. Így is lett, épen és egészségesen végigmentünk a hegyi szerpentinen, az úgynevezett Panoráma úton. 
Alpesi tájak
Alpesi tájak
Amikor éppen nem féltem, akkor a tájban gyönyörködtem az anyósülésen. Az út mentén sok kiállási pihenési lehetőség volt - jellemzően azokon a szakaszokon, ahonnan a legszebb kilátás nyílt a környező hegyekre. Mi is megálltunk néha. Tamás (a kocsit vezető nászuram) tekintettel volt fotózási szenvedélyemre, és hagyott elegendő időt a fényképezésre. Készítettem is annyi képet, hogy már ott azért sajnáltam magam, mennyi dolgom lesz a rengeteg kép kidolgozásával! (Megtettem, túléltem).
Nézzünk meg néhány további tájfotót:
Ámultam-bámultam, amikor ezt láttam...
Ámultam-bámultam, amikor ezt láttam...
Ámultam-bámultam, amikor ezt láttam...
Ámultam-bámultam, amikor ezt láttam...
További izgalmas dolog volt számomra, hogy mindenfelé rengeteg virágot láttam. Természetesen nem a pihenőben nőttek az aszfalton, hanem a hegyoldalban. Oda lemerészkedni nem igazán volt tanácsos, idő sem volt ehhez elegendő. De olyan helyeken, ahol fotózható távolságban voltak tőlem mezei virágok, lehetőség szerint őket is képre vettem. Az itt és máshol készült virágfotóimból már készült egy poszt!
Pihenő a Panoráma úton
Pihenő a Panoráma úton
Ausztria felségjele - nemzeti zászlója
Alpesi táj
A Panoráma út egy szakasza
Pihenő tavacskával
Azt mondanom sem kell talán, hogy rengeteg autó, hatalmas túramotor járt a Panoráma úton - de ami leginkább meglepett, igen sok kerékpár! Fiatal és korosabb hölgyek-urak nyomták a pedált. Fel nem foghatom még ma sem, hogy tudtak azokra a helyekre izomerővel feljutni, ahová én még autóval is csak félve!
Tamás kocsija - ezzel jártuk Ausztriát
Ilyen se volt még - havat fogdosok júliusban!
Alpesi panoráma
A Panoráma út egy szakasza

Folytatás következik!

Legyen szép napotok, látogassatok meg máskor is!

3 megjegyzés:

Nurse írta...

Gyönyörű helyeken jártatok. Nagyon szép vidék, gyönyörű képek :-)

Nádasdi Szabó Zoltán írta...

Köszönöm, kedves Nurse!

Zsóka írta...

Mi is megjártuk ezt a csodálatos utat, de mi is utasként. A "kisérő szöveg" kb. ugyan az volt, mint Nálad.:)) Boldog vagyok, hogy ujra járhattam e gyönyörű tájat általad, köszönöm. A képek fantasztikusak! Gratulálok!